logo
Ana Sayfa Forum Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
  İletileri Göster
Sayfa: [1] ... 50 |Sonraki»
1  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Daymare: 1998 için Türkçe Dil Desteği Yolda : Ekim 21, 2019, 19:08:45

İptal edilen "Resident Evil 2 Reborn" adlı Resindet Evil 2 fan remake oyununun geliştiricisi olan Invader Studios tarafından, 17 Eylül 2019 tarihinde PC (Steam) için çıkış yapan ve demosunu bu konuda incelediğimiz Daymare: 1998'in ne derece iyi veya kötü olduğu tartışılır. Görünüşe göre de yapım ekibi; bir yandan oyunda bulunan hataları gidererek, oyunu daha iyi bir hâle getirmeyi ve bir diğer yandan da daha fazla dil seçeneği ekleyerek Daymare: 1998'i daha büyük bir kitleye ulaştırmayı amaçlıyor.

Öncesinde Türkçe dahil olmak üzere çeşitli dillerin oyuna eklenip eklenilmeyeceği sorularına "Oyuna çeşitli dil seçenekleri eklemek istiyoruz. Bu dillerin bazıları, diğerlerinden daha önce yayınlanacak," cevabını veren yapım ekibi, geçtiğimiz günlerde oyunun Steam topluluk forumlarına, yerli bir kardeşimiz tarafından sorulan; "Oyuna Türkçe dil desteği ne zaman gelecek?" sorusuna "Üzerinde çalışıyoruz," cevabını verdi.

Daymare: 1998'e Türkçe dil desteğinin ne zaman ekleneceği konusunda henüz kesin bir tarih yok. Ancak bağımsız/küçük yapımcıların elinden çıkan korku oyunlarının daha çok kitleye hitap etmek için Türkçe de dahil çok sayıda dil seçeneğini barındırdıkları (ÖRN: Anna, Remothered: Tormented Fathers, Neverending Nightmares, Layers of Fear... ) gerçeğini de göz önüne alırsak geliştiricilerin, bu cevabı boş yere vermediklerini ve Türkçe dil desteğinin gerçekten de oyuna ekleneceğini söyleyebiliriz.


Daymare: 1998 Steam Topluluk Forumları 7 Haziran 2019

Daymare: 1998 Steam Topluluk Forumları 15 Ekim 2019
2  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Ynt: Little Hope Ne Kadar Umut Vâdediyor? : Ekim 21, 2019, 18:56:16
Man of Maden, alıp oynamayı düşündüğüm yapımlardan biriydi ancak çıkışından sonra aldığı "çok kısa" yorumlarından sonra bu kararımdan vazgeçmiştim. Oyunun geliştiricisi olan Supermassive Games'ın daha öncesinde üzerinde çalıştığı diğer oyunlara da göz attığımda, aralarında sadece Until Dawn gözüme "iyi" anlamda batıyor. ("The Impatient"da güzel oyundu... Sadece Until Dawn kadar iyi değildi)

Little Hope'dan sonra The Dark Pictures serisinin bir oyunu daha çıkacak. Açıkçası ilk oyundan sonra bu oyundan da pek ümitli değilim, ancak oyun ve seri için "kesin kötü olacak" demek pek doğru olmaz.

Çok güzel bir haber yazısı olmuş hocam. Eline sağlık. Forever
3  Makaleler ve Tasarılar / Makale Merkezi / Ynt: Daymare: 1998 Çıkış Bilgileri Ve Demo İnceleme : Ekim 19, 2019, 22:27:47
Yorumlar için teşekkürler. Açıkçası bu oyun için beklentilerimi nedensizce çok yukarıda tutmuşum. Demo sayesinde hayatın gerçeklerini tekrar gördüğümü söyleyebilirim.

Şu oyunu çok merak ediyor ve oynamayı da çok istiyorum. Sözde PlayStation 4 için de gelecek ama ortalarda hiçbir şey yok Sırıtma Sırıtma Gelmeyecek de geliştiriciler kafa mı buluyor bizimle acaba? Sırıtma Yani tarih duyurusu falan yok, yeni bir gelişme yok, ne olacak bilemiyoruz. Biri bir şey söylesin la!

...

Demo bende pek iyi etkiler bırakmamıştı. Bugünlerde de oyunun tam sürümünü oynuyorum ve bittiğinde tam sürüm incelemesini yapmayı planlıyorum. İnceleme yazısından önce abi, senin için oyun hakkındaki görüşümü şöyle özetliyeyim:

Demodaki sorunların bazıları tam sürümde devam etse de alıştıktan sonra zevkle oynanabilecek bir yapım.
4  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Annette Birkin Project Resistance'ta Olabilir : Ekim 13, 2019, 11:49:27


Geçtiğimiz günlerde paylaştığımız haberimizin sonlarında Jill Valentine ve Carlos Oliveira'nın şu sıralarda Capcom tarafından geliştirmekte olan Project Resistance'ta olacağı teorilerinden kısaca bahsetmiştik. Bunun gibi sadece hayranların tahminlerinden oluşan ve delilsiz teorileri bugünlük bir kenara bırakalım, çünkü geride bıraktığımız günlerde: Annette Birkin'in Baş Yönetici (Mastermind) olarak Project Resistance'ta olabileceği ile ilgili bazı deliller ortaya sunuldu.

Öncelikle ilk delile göz atalım: Oyunun Japonya'daki tanıtımı için kullanılan ve dört kazazede karakterinin tasarımının bulunduğu görselin arkaplanındaki bilgisayar ekranında Annette Birkin'in profil fotoğrafını görebilirsiniz.



Görseli büyültmek için üzerine tıklayın.

Bir diğer delil ise oyunun betasına katıldığını iddia eden, isimsiz bir oyuncu tarafından ortaya atıldı. Bu oyuncu arkadaşımızın belirttiğine göre: Oyunda meydana gelen bir hata (bug), yükleme ekranında Annette Birkin'nin ilk delildeki profil fotoğrafının görülmesine sebep olmuş.


Görseli büyültmek için üzerine tıklayın.

Bu deliller Annette Birkin'nin oyunda olacağını kanıtlıyor gibi görülse bile Capcom'dan bu konuda henüz bir doğruluma gelmediğini de belirtmekte fayda var. Ancak online ağırlıklı bir oyun olan Project Resistance'ın satış rakamı açısından başarılı olması durumunda, Capcom'un Resident Evil evrenindeki diğer karakter ve bölümleri oyuna eklemesi kaçınılmaz olur.
5  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Project Resistance'tan Resident Evil 3 Göndermesi : Ekim 10, 2019, 19:42:29

Neredeyse her haberimizde Resident Evil hayranlarının Resident Evil 3 Remake veya Resident Evil 8 görmeyi beklediklerini ve Project Resistance'ın duyurusunun bir "hayal kırıklığı" etkisi yarattığından bahsediyoruz. Project Resistance ile ilgili yazıların, paylaşımların yapıldığı sitelere göz attığınızda bu düşüncelere sahip birçok insan görmek mümkün. Tabii ki Capcom'da bu durumun farkında ve bu sebeple Project Resistance'nin içine ufak bir Resident Evil 3 göndermesine (Easter Egg) yer vermiş.

Birçok Resident Evil oyununda olduğu gibi Project Resistance'da da kazazedeleri yöneten oyuncuların güvende oldukları ve ekipmanlarını bir sonraki aşamaya göre hazırlayacakları odalar bulunuyor. Oyunun betasına katılmış oyuncuların Twitter'da yaptıkları paylaşımlara göre: Kazazedelerin mücadeleye hazırlandıkları bu odalarda, Resident Evil 3'ün kayıt odası müziğini duymak mümkün. Müziğin duyulduğu anları içeren videolara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Project Resistance'tan Resident Evil 3 Göndermesi 1

Project Resistance'tan Resident Evil 3 Göndermesi 2

Project Resistance'tan Resident Evil 3 Göndermesi 3

Bu detayın olası Resident Evil 3 Remake'in duyurusu ile hiçbir alakası olmasa da bazı internet sitelerinde: Resident Evil 3 karakterlerinden Jill Valentine ve Carlos Oliveira'nın Project Resistance'ta olabileceği ile ilgili bazı teoriler ileri sürülmekte (muhtemelen DLC olarak). Project Resistance'ın online ağırlıklı bir oyun olacağını ve DLC kavramının bu türdeki oyunlarda sıkça kullanıldığı gerçeğini de sayarsak, böyle bir durumun gerçekleşme ihtimalinin oldukça yüksek olduğunu söyleyebiliriz.

Çıkış tarihi henüz açıklanmayan Project Resistance; PlayStation 4, Xbox One ve PC için geliştiriliyor.

GÜNCELLEME:
Elde edilen yeni bilgilere göre: Haberde bahsi geçen odalarda RE1 Remake ve RE2 (1996) kayıt odası müziklerini de duymak mümkünmüş. Yani RE3'e özel bir durum yok.
6  Gerilim Oyunları Dünyası / Evrensel Gerilim Muhabbeti / Ynt: Hart Hurt Sohbetler : Ekim 10, 2019, 19:08:32
Aslında şu an Mr. X ve Nemesis'nin giyimi ile ilgili aklıma takılan 2 soru var.

1- Bu B.O.S.ları kimler giydirdi? Bunun için laboratuvardaki bilim adamlarını mı görevlendirdiler yoksa bu işi asgari ücret ile çalışan temizlik işçilerine mi yıktılar?

2- Bu B.O.S.lar neden giyinik? Yani bütün şehir yerle bir olmuş, zombiler her yerde dolanıyor. Sanırım böyle bir durumda kimse sokaklarda çıplak gezinen 2 devasa yaratığı garipsemez. Hatta çıplak gezinmek Mr. X ile Nemesis'nin normalinden daha tehlikeli gösterecektir. Sırıtma
7  Makaleler ve Tasarılar / Makale Merkezi / Dino Crisis Tarihi : Ekim 02, 2019, 20:13:01

Capcom yeni bir oyununu yapmak için hiç aceleci davranmasa ve söz konusu olduğunda hep olayı geçiştiren cevaplar verse bile Dino Crisis, hatırı sayılır sayıda hayranı olan ve çok uzun süredir yeni oyunu beklenen bir seri. Peki her şey nasıl başladı ve nasıl oldu da Dino Crisis, günümüzde sadece eski oyuncuların bildiği bir seri haline geldi? Bugünkü yazımızda: Dino Crisis serisinin tarihine bakıyoruz.

Serinin ilk oyunu 1999 yılında çıkmış olsa da Dino Crisis'in geliştirilmesi 1996 yılının sonuna, ilk Resident Evil oyunun çıkışından aylar sonraya dayanıyor. Resident Evil'ın "vahşi doğa" versiyonu olarak düşünülen ve erken aşamalarında dev yılanlar, goriller de dahil olmak üzere çeşitli düşmanlar barındırması planlanan oyunda Shjinji Mikami'nin isteği üzerine değişikliğe gidildi ve dinozorlar dışındaki bütün düşman türleri oyundan atıldı. Geliştirilme süreci "sıkıntısız" bir şekilde devam eden Dino Crisis'in bu süreci 1997 yılında Resident Evil 2'nin geliştirilmesini daha verimli hale getirmek için durduruldu ve serinin ilk oyunu 1 Temmuz 1999 tarihinde, Resident Evil 3'ten yaklaşık üç ay önce çıktı.

Dino Crisis için kısaca: "Resident Evil'ın dinozorlu hali" demek pek yanlış olmaz. Her iki oyunun kontrolleri, kamera açıları hatta menüleri neredeyse bire bir aynı. Ancak Dino Crisis'i grafiksel açıdan Resident Evil oyunlarından ayıran bir detay mevcut.

Eski Resident Evil oyunlarının grafiklerine baktığımızda çevrenin "pre-rendered" denilen bir teknik ile oyuna aktarıldığını görebiliriz. Bu tekniğe göre: Oyunun geçtiği bütün alanlar, oyunun geliştirilmesi sırasında modellenmiş resimlerden oluşur. Bir diğer deyişle; oyunda sadece karakterlerin ve etkileşime girilebilir objelerin 3D modeli vardır. Oyun boyunca gördüğümüz diğer her şey önceden hazırlanmış görseller/resimlerdir. Dino Crisis'te ise "real time render" adı ile bilinen teknik kullanılmaktadır. Buna göre; oyunda görüğümüz her şey 3D modellerden oluşmaktadır ve oyunu oynadığınız konsol, her yükleme ekranında bu 3D modelleri oyun alanına aktarır. Bu sayede Dino Crisis'in karakterleri, bir resim üzerinden yürüyormuş gibi görünmüyor. Bu teknik daha sonra 2000 yılında çıkan Resident Evil Survivor'da devamında ise, Resident Evil serisinde genel olarak kullanılmaya başlandı.

Aldığı olumlu inceleme notlarının da etkisi ile Dino Crisis: Yaklaşık 2.4 milyon kopya satmayı başardı. Bu rakam hem Resident Evil 2 hem de Resident Evil 3'ün satış rakamlarının gerisinde olsa bile Dino Crisis, en azından bir devam oyununun çıkmasına sebep olacak başarıyı elde etti.

13 Eylül 2000 tarihinde Dino Crisis 2, seri üzerinde bazı değişimler ile çıkışını gerçekleştirdi. Öncelikle ilk oyunda bahsettiğimiz "real time render" tekniği yerini Resident Evil oyunlarından bildiğimiz "pre-rendered"a bıraktı. Serinin geçirdiği bir diğer değişim ise oyun türünde oldu. İlk Dino Crisis "korku/gerilim" türünde bir oyunken, Dino Crisis 2 ise içerisinde barındırdığı hızlı oynanış dinamikleri ile bir "aksiyon" oyunu oldu. Bunun gibi büyük değişimler genelde oyunlar üzerinden olumsuz etkilere sebep olur, ancak aldığını inceleme notlarına göre konuşacak olursak Dino Crisis 2, bu yönde bir olumsuzluk ile karşılaşmadı ve yaklaşık 1.2 milyon kopya satışı gerçekleştirdi.

İki oyunun satış rakamlarını kıyasladığımız zaman neredeyse yarı yarıya bir düşüş görmek mümkün. Eğer Dino Crisis 2 değişimlerden olumsuz etkilenmediyse bu düşüşün sebebi ne? Muhtemelen bu düşük satış rakamın nedeni: 4 Mart 2000 tarihinde PlayStation 2'nin çıkışını gerçekleştirmesidir. PlayStation 2 her ne kadar PlayStation 1 oyunlarını çalıştırabilen bir oyun konsolu olsa da yeni jenerasyon konsol ile gelen ve teknik açıdan Dino Crisis 2'den çok daha üstün olan oyunlar, insanların PlayStation 2'ye çıkmış yeni oyunlara yönelmesine sebep oldu.

PlayStation 2 dönemine baktığımızda Capcom'un oldukça meşgul olduğunu söylemek mümkün. Bu dönemde bir yandan Resident Evil, Street Fighter ve diğer dövüş oyunu serilerinin popülerliklerini korumaya çalışan Capcom, bir diğer yandan da Devil May Cry, Onimusha gibi yeni serileri geliştirmeye ve popüler hale getirmeye çalışıyordu.

Bu yoğunluğun içerisinden Capcom, 27 Haziran 2002 tarihinde Dino Crisis serisinin yan oyunu olan "Dino Stalker"ı satışa çıkardı. Dino Crisis ile aynı evrende geçen ve hikaye olarak Dino Crisis 2'nin sonrasını (devamını değil) ele alan Dino Stalker, önceki Dino Crisis oyunlarından tamamen farklı olarak "rail shooter" türünde yani; karakterin otomatik ilerlediği, oyuncunun sadece nişan alıp ateş ettiği bir oyundu.

Dino Stalker'ın yaklaşık satış rakamı açıklanmamış olsa da aldığı inceleme notlarına bakarak "orta" seviyede bir oyun olduğunu söyleyebiliriz. Oyunun başarılı olamamasının altındaki temel sebepler: PlayStation 2'de "rail shooter" türüne ait hali hazırda daha iyi oyunlar olması ve bu türün artık eskisi kadar ilgi çekmemesiydi.

1999 yılında ilk oyunun çıkışından beri düşüş yaşayan seriyi canlandırmak için Capcom, 26 Haziran 2003 tarihinde Dino Crisis 3'ü Xbox'a özel olarak çıkarttı ve bu oyun; seriyi canlandırmak yerine, ölmesine sebep oldu.

Dino Crisis 3'ün neden başarısız bir oyun olduğunu araştırmaya başladığımızda karşımıza çıkan inceleme yazılarının her biri, oyunun farklı yönlerini eleştiriyor. Bu inceleme yazılarının ortak yönlerini ele aldığımızda, oyunun başarısızlığın altında yatan üç temel etken karşımıza çıkmakta. Bunlar:

1- Eski Oyunlardan Bağımsız ve Sıkıcı Bir Hikaye: Dino Crisis 2 "açık uçlu" bir sona sahip olmasına ve serinin birçok hayranının oyunun devamında neler olduğunu bilmek istemesine karşın serinin üçüncü oyunu, ilk iki oyundan tamamen farklı bir hikayeyi ele alıyor. Normal koşullar altında "Dinozorların uzay gemisinin altını üstüne getirmesi" oldukça ilginç bir konsept olsa bile, muhtemelen kimse serinin hikayesinin birden değişmesini beklemiyordu. Ayrıca oyunu oynamış birçok kişi Dino Crisis 3'ün hikayesini, "İlgi çekmeyi başaramayan ve sıkıcı bir ilerleyişe sahip," diye nitelendirmiş.

2- Kontrol Zorlukları: İlk iki Dino Crisis oyununu ya da eski Resident Evil oyunlarını oynadıysanız bu oyunların kontrollerinin nasıl olduğunu biliyorsunuzdur. Kamera hangi açıda olursa olsun "yukarı" tuşuna bastığınızda karakteriniz, yüzünün dönük olduğu yöne doğru ilerler ve bu sayede kamera açısı aniden değişse bile hangi tuşun karakteri nereye yönelteceğini biliyordunuz. Dino Crisis 3'te ise kamera açısı her değiştiğinde yön tuşlarınızın da değiştiği bir kontrol şemasına sahip. Örnek vermek gerekirse; kamera arkanızda olduğu sırada ileri gitmek için "yukarı" tuşuna basmanız gerekirken, kamera açısı değiştiğinde ileri gitmek için başka bir yön tuşuna basmanız gerekebiliyor. Bu durum oyuncuların, aksiyon sahnelerinde yönleri karıştırmasına sebep olmuş.

3- Acımasız Zorluk Seviyesi: Ne yazık ki Dino Crisis 3'te oyuncuları zorlayacak tek şey kontrol şeması değil. Belirtilenlere göre oyunun "Normal" zorluk seviyesinde bile, karakterimiz ölmesi; yalnızca iki isabetli hasar almasına bakıyormuş. Oyunun sahip olduğu sabit kamera açısı yüzünden oyuncular zaten önlerindeki dinozorları net göremezken, üstüne bir de oyunu bu kadar acımasız bir seviyede tasarlamak birçok oyuncunun tepki göstermesine sebep olmuş.

Kısacası yaptığınız oyunun hikayesi ilgi çekici değilse, zor bir kontrol şemasına sahipse, önünüzdeki düşmanları görmek "imkansız" seviyesinde ise ve karakteriniz sadece iki darbe aldıktan sonra ölüyorsa; o zaman geriye bu oyunu başarısızlıktan kurtarmaya yetecek ne kalıyor ki?

İlk çıktığı günlerde "iyi" bir ivme yakalamış olsa da Dino Crisis'in hiç bir zaman Capcom'un "amiral gemisi" olmadığı ve de PlayStation 1 döneminden sonra gerekli özeni görmediği bir gerçek. Gene de son oyununun çıkışından yaklaşık 16 yıl sonra, inanıyorum ki serinin tekrar aramıza dönme vakti geldi.
8  Gerilim Oyunları Dünyası / Resident Evil 2 / Ynt: Resident Evil 2 (2019) Açılabilir Öğeler : Ekim 02, 2019, 19:16:40
Extra modlarda sınırsız cephane nasıl açılıyor reis bilgin varmı

Hatırladığım kadarıyla extra modlarda sınırsız silah yok. Extra modlarda açabileceklerin de şu şekilde:

- Tofu Survivor: Hunk extrasını bitirince açılır.
- No Way Out: Ana oyuna güncelleme ile gelen No Time To Mourn, Runaway ve Forgotten Soldier extralarını bitirince açılır.

Ayrıca oyuna sonradan gelen extra modlarda çeşitli başarılar elde ederek, sadece o extralarda kullanılabilir olan kozmetik eşyalar açabilirsiniz.
9  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / The Last of Us Part II Hakkında Yeni Bilgiler : Eylül 25, 2019, 21:23:21

Sony, dün akşam (24 Eylül 2019) düzenlediği "State of Play" sunumunda; yakın zamanda PlayStation 4 sahiplerini bekleyen oyunları tanıttı. Death Stranding ve MediEvil Remake gibi PlayStation 4 sahiplerinin merakla bekledikleri oyunlar, sunumda yer almış olsalar bile şüphesiz sunumun en çok ilgi gören oyunu: The Last of Us Part II oldu. Yeni fragman ile beraber gelen bilgiler şu şekilde:

Öncelikle The Last of Us Part II için bekleyiş artık sona eriyor. 2016 yılında duyurulan ve duyurulduğu günden beri hayranları tarafından heyecan ile beklenen yapımın çıkış tarihi açıklandı. Yapılan açıklamaya göre: The Last of Us Part II, 21 Şubat 2020 tarihinde PlayStation 4 için çıkışını gerçekleştirecek.

Çıkış tarihinin açıklanmasından sonra yapım hakkında "bomba" bir haber de "PlayStation Türkiye" ekibinden geldi. PlayStation Türkiye ekibinden gelen açıklamaya göre: The Last of Us Part II, hem Türkçe altyazı hem de Türkçe dublaj seçenekleri ile çıkışını gerçekleştirecek.

Bu iki sevindirici haberden sonra sabah saatlerinde PlayStation Store'un Türkiye sayfasında ön siparişe açılan The Last of Us Part II'nin fiyatları, Türkiye'de bulunan oyuncuların tepki göstermesine sebep oldu. The Last of Us Part II'in PlayStation Store fiyatları şu şekilde:

The Last of Us Part II Standart Sürümü: 429₺
The Last of Us Part II Dijital Deluxe Sürümü: 489₺

Fuardan sonra; The Last of Us Part II'nin yönetmeni olan Neil Druckmann, PlayStation Blog üzerinden açıklamada bulundu. Neil Druckmann yaptığı açıklamada: The Last of Us Part II, Naughty Dog tarafından geliştirilmiş en iddialı, en tutkulu ve en uzun oyun olacak.

Son olarak State of Play fuarında yayınlanan fragmanı Türkçe altyazılı olarak aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

The Last of Us Part II Türkçe Altyazılı Fragman
10  Makaleler ve Tasarılar / Makale Merkezi / Ynt: Resident Evil 4 Tarihi : Eylül 25, 2019, 20:30:41
Teşekkürler Mehmet. Yazıyı beğendiysen ne mutlu bana. Tebessüm Forever
11  Makaleler ve Tasarılar / Makale Merkezi / Resident Evil 4 Tarihi : Eylül 23, 2019, 20:15:22

Resident Evil 4; Resident Evil serisinin değişimini başlatan, çıkışını gerçekleştirdiği hemen hemen her konsolun "En iyi oyunlar" listesine giren ve başarısını, aldığı sayılı ödül ile taçlandırmış bir yapım. Her başarılı iş/projede olduğu gibi Resident Evil 4 de uzun yıllar süren bir geliştirilme sonucu ortaya çıktı. Öyle ki 2005 yılındaki çıkışından önce Resident Evil 4'ün iptal edilen iki farklı sürümü vardı. Bugünkü yazımızda: Resident Evil 4'ün bu iptal edilen sürümlerine ve oyunun geliştirilme sürecine bakacağız.

Şimdi 1998 yılına, Resident Evil 2'nin çıkışının gerçekleştiği tarihe gidelim. Resident Evil 2'nin çıkışının ve kısa sürede yakaladığı başarısının ardından Resident Evil serisi, Capcom'un en önemli serilerinden biri haline geldi. Her büyük yapımcı gibi Capcom da her yıl yeni bir Resident Evil oyunu çıkartabilmek için ana ekipten ayrı ikinci bir ekip kurdu ve Shinji Mikami'nin isteği üzerine yeni ekibin başına Resident Evil 2'nin yönetmeni olan Hideki Kamiya getirildi.

1999 yılında Resident Evil 3'ün çıkışının ardından Hideki Kamiya, yeni Resident Evil oyununda; geleneksel ağır kontrol (tank kontrolü) ve sabit kamera açısının yerine, hızlı ve dinamik bir oynanış mekaniğinin yer alması gerektiğini düşünerek ekibi ile bu yönde çalışmalara başladı. Ateşli silahların yanı sıra hızlı ve kombo odaklı yakın dövüş mekaniklerini barındıran Resident Evil 4'te insanüstü güçlere sahip olan "Tony" adındaki bir karakterin hikayesi ele alınacaktı.

2001 yılında, yani Resident Evil: Code Veronica'dan bir yıl sonra çıkması planlanan Resident Evil 4'ün geliştirilen bu sürümü için işler pek planladığı gibi gitmedi. Oyunun prototipini inceleyen Shinji Mikami, karşılaştığı oyunu genel olarak beğenmiş olsa da, bu Resident Evil 4 sürümünün, serinin önceki oyunlarından çok farklı olduğunu düşünüyordu. Yıllardır geliştirilen ve neredeyse tamamlanmış bir oyunu iptal etmek, bu süreçte kullanılan para ve emeğin "çöpe atılması" anlamına geliyordu. Bu para ve zaman kaybını önlemek için ekip, oyunu tamamen iptal etmek yerine üzerinde bazı değişiklikler yaparak, Resident Evil'den ayrı bir oyun olarak satışa çıkartma kararı aldılar. Yapılan bu değişimler ile oyun içerisindeki zombilerin yerini iblisler aldı ve oyunun ana karakterinin adı da "Dante" olarak değiştirildi. Değişim geçiren yapım 2001 yılında "Devil May Cry" adı ile satışa çıktı.

Devil May Cry'ın çıkışının ardından Shinji Mikami, Resident Evil 4'ü geliştirecek yeni ekibin başına daha önce Resident Evil 3'te "arkaplan tasarımcısı" olarak çalışmış olan Hiroshi Shibata'yı getirdi. Bilindiği üzere Resident Evil temelinde bilim kurgu, Silent Hill serisinin temelinde ise halüsinasyonlar ve hayaletler var. Hiroshi Shibata'ya göre: Resident Evil 4, geleneksel Resident Evil'ın bilimsel ögeleri ile Silent Hill'in gerçeküstü ögelerini bir araya toplamalıydı. Bu fikirden ve 2000 yılında gösterime giren "Kayıp Ruhlar (Lost Souls)" filminden ilham alarak geliştirilen yeni Resident Evil 4'ün ana karakteri Leon S. Kennedy olacak ve hikayeye göre; Leon kendisine enjekte edilen Ata Virüsü'nün etkisi ile halüsinasyonlar görmeye, neyin gerçek olduğunu ve neyin gerçek olmadığını anlayamamaya başlayacaktı. Oyunun halüsinasyon sahnelerinde ise "Hook Man (Kanca Adam)" adı verilen düşman, sürekli Leon'un peşinde olacaktı. Geliştirilme aşamasındaki bu Resident Evil 4, genel olarak sabit kamera açısına sahip olsa da Leon, her nişan aldığında kamera günümüzdeki "omuz üstü" olarak nitelendirdiğimiz konuma gelecek ve oyuncuların verimli bir şekilde nişan almasını sağlayacaktı.

Hiroshi Shibata'nın ekibi tarafından geliştirilmeye devam eden bu Resident Evil 4, 2003 yılındaki E3 fuarında Shinji Mikami tarafından tanıtılmış olmasına karşın, çıkışını gerçekleştiremedi. İptal edilme nedeni ise: Oyunun halüsinasyon sahnelerine rastgele girmesini mümkün hâle getirmek için yapım ekibinin, oyunda bulunan her alanı ve her objeyi iki defa 3D modellemesi gerekiyormuş. Bu modellerin biri oyunun sıradan sahnelerinde görünecek, ikinci modeller ise halüsinasyon sahnelerinde görünecekti. Oyunun geliştirildiği "ana platform" olarak görülen Nintendo Gamecube dahil olmak üzere o günlerdeki oyun konsollarının hiçbiri 3D modellemeleri oyun içinde sürekli değiştirecek güce sahip değildi. Bu nedenle Hiroshi Shibata'nın geliştirdiği oyun, "Resident Evil 3.5" adını alarak iptal edildi.

Resident Evil 3.5'un iptalinden sonra Shinji Mikami, projenin başına gelerek bugün hepimizin bildiği Resident Evil 4'ü geliştirmeye başladı. Resident Evil 3.5'un nişan alındığında devreye giren "omuz üstü" sabit kamera sistemini bütün oyuna uygulanması ve iptal edilen sürümdeki kaynakları kullanmanın yanı sıra kendi yeniliklerini de barındıran bu yapımın önünde artık bir soru işareti kalmıştı. Resident Evil 4 hangi konsol ya da konsollara çıkacaktı?

Oyunun hangi konsollara çıkacağı kesin olarak kararlaştırılmadan önce Microsoft, Shinji Mikami ve Capcom ile oyunun sadece Xbox'a özel olması konusunda görüşmeye başladı. Muhtemelen hem Microsoft'un o zamanlar oyun endüstrisini, rakipleri olan Sony ve Nintendo gibi ele almaması hem de Xbox'un Japonya'da pek ilgi görmemesinden dolayı Microsoft ile anlaşmaya varılamadı. Benzer bir teklif Capcom'un o sıralarda yakın ilişkilerde olduğu Nintendo'dan geldi. İki firma arasında yakın ilişkilerin olması ve Resident Evil 4'ün uzun zamandır "ana platform" olarak Gamecube için geliştirilmesi, Nintendo ile Capcom arasındaki görüşmelerin olumlu sonuçlanmasına vesile oldu. Yapılan anlaşmaya göre; Capcom'un çıkartacağı sıradaki beş oyun, sadece Nintendo konsollarına özel olacaktı ve Resident Evil 4 de, bu oyunların arasında yer alıyordu. Sony tarafından bir teklifin gelmeme sebebi ise; PlayStation 2'nin satış rakamları açısından konsol yarışının önde giden ismi olması, Sony'nin muhtemelen böyle bir anlaşma yapmaya gerek duymamasına yol açtı.

Takvimler; 11 Ocak 2005'i gösterdiğinde Resident Evil 4, Gamecube'e özel olarak satışa çıktı ve hem inceleme notları hem de satış rakamları açısından başarılı oldu. Resident Evil 4'ün bu başarısı Capcom'u oldukça etkilemiş olacak ki Shinji Mikami'nin zamanında "Kendime harakiri yapar, gene de Resident Evil 4'ü başka oyun konsollarına çıkmasına engel olurum." demesine karşın Capcom, Nintendo ile yaptığı anlaşmayı bozarak 2005 yılının sonlarında oyunu PlayStation 2 için, sonraki yıllarda ise PC de dahil olmak üzere mevcut bütün oyun platformlarında satışa çıkarttı.

Resident Evil 4'ün diğer oyun konsollarına çıkışı, finansal anlamda Capcom'u olumlu yönde etkiledi. Oyunun Gamecube sürümü 1.6 milyon satış rakamına ulaşmışken, daha düşük grafikler sunan PlayStation 2 sürümü ise 2.3 milyon sattı. Bütün çıkan sürümlerini ele aldığımızda ise Resident Evil 4, Capcom'un en çok satan oyunları listesine girmeyi başardı.

Resident Evil 4, Shinji Mikami'nin çıkışını gerçekleştirdiği son Resident Evil oyunu oldu. Bazı söylentilere göre; oyunun çıkışından önce Mikami ile Capcom arasında bir süredir anlaşmazlıklar zaten vardı ve Resident Evil 4'ün diğer oyun konsollarına çıkartılması ise, Mikami'nin "bardağı taşıran son damla" olarak görmesine sebep olmuş. Shinji Mikami 2006 yılında "God Hand" isimli oyunu çıkardıktan kısa süre sonra Capcom'dan ayrıldı.
12  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Ynt: Project Resistance'ın Hikaye Modu da Olacakmış : Eylül 23, 2019, 20:07:11
Alıntı sahibi: leon scott kenedy link=topic=5497.msg140391#msg140391
...
Professional'da 5-3'te bulunan Wesker&Jill savaşında sırf Sheva'nın kendisi 44 kere ölmüştü hiç unutamam Sırıtma

Ben daha RE5 Lost in Nightmares'i Professional zorluğunda bitiremedim. Wesker ile kapışmaya girdiğimizde yapay zeka, Wesker'ın saldırılarının hepsini büyük bir cesaret ile karşılıyor. Sırıtma
13  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Ynt: Project Resistance'ın Hikaye Modu da Olacakmış : Eylül 22, 2019, 10:57:11
Bu oyunun tek kişilik mod barındıracak olması güzel bir haber. Bu sayede online sunucuların ölmesi durumunda oyunun tamamen çöp olması durumu ortadan kalkar.

Şimdi asıl soru: Oyundaki yapay zeka ne seviyede olacak? Bilindiği üzere oyunlarda yapay zeka tarafından yönetilen takım arkadaşlarımız, oyun boyunca yardımları dokunacak ufak işleri başarsalar bile en lazım oldukları sırada oyuncuları yüz üstü bırakırlar. Özellikle de Project Resistance gibi takım arkadaşların ile bir bütün olarak ilerlemenin önemli olduğu yapımlarda, yapay zekanın oyunlara tam "orta karar" olarak geliştirilmesi gerekiyor. Yani yapay zeka ne oyuncunun önünden gidip her şeyi temizlemeli ne de oyuncunun çok gerisinde kalıp ona ekstradan yük olmalı.

Haber için teşekkürler abi. Eline sağlık. Forever
14  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Matthew Walker'dan Project Resistance Açıklaması : Eylül 15, 2019, 11:22:37

Project Resistance'nın duyurusu şüphesiz geride bıraktığımız haftanın en çok konuşulan konusu oldu. Online odaklı yeni Resident Evil oyununu olumlu karşılayan oyuncu kitlesi olsa da Project Resistance'ın duyurusunu olumsuz karşılayan oyuncuları sayısı da görmezden gelinemeyecek kadar fazla. Öyle ki Capcom'da yapımcı olarak görev alan Matthew Walker, bu olumsuz geri dönüşler karşısında Twitter hesabında bir açıklama yaptı.

Daha önce Resident Evil: Operation Raccoon City, Resident Evil: Revelations 2 ve Street Fighter V'te görev alan, son olarak da bu yıl çıkış yapan Devil May Cry 5'in yapımcılarından biri olan Matthew Walker'ın yaptığı açıklama şu şekilde:

"Project Resistance'ı yapma fikrimizden memnun olmayan birçok insan görüyorum. İnsanların, RE7 ve RE2 kalitesinde deneyim yaşatacak oyunlar görmek istemeleri gayet anlaşılabilecek bir durum. Benim düşüncem - Bir firma olarak bizim, insanların bekledikleri deneyimleri iyileştirmenin yanı sıra aynı zamanda yeni oynanış dinamikleri sunmamız gerekiyor. Eğer aynı şeyleri sürekli tekrarlarsak insanların, yaptığımız iş üzerindeki ilgilerini kaybetmelerine sebep oluruz. Project Resistance'da gerçekten ilginç yenilikler barındırıyor.

En önemli kısmı? Geleneksel olmasa bile büyük bir hayatta kalma korku deneyimi sunmak. Sanırım seri ile ilgili yeni şeyler yaparken ana seriyi uymayan dinamikler ekleyerek onu bozmak ile karıştırılıyoruz, ancak bu proje bu tuzağa düşmeyecek. Kapalı betanın başlamasının ardından, ana korku temeli bozulmamış bu yeni oyunun daha fazla insan tarafından tecrübe edilmesini görmek için sabırsızlanıyorum. Bu oyunu deneyim edenlerin geri dönüşleri olumluydu ve kapalı betada da daha çok insanın bu oyunu oynamaktan keyif alacağını umuyorum.

Ayrıca oyunu daha da iyi hale getirmek için oyunu oynamış insanların geri dönüşlerini ciddiyetle ele alıyoruz ki bu, bizim gibi büyük yayıncılarda nadir görünen bir durumdur. Gelen bu geri dönüşler ile projeyi gerçekten fantastik bir oyun haline getirebiliriz.
"

Matthew Walker bu açıklamayı, oyuncuların henüz yeni duyurulmuş bir oyuna karşı olan olumsuz tutumlarını azaltmak için yaptığı bir gerçek. Ancak bir konuda Matthew Walker'a hak vermemiz gerekiyor. Her yıl aynı oyunu karşımızda görmemek için yapımcılara, yenilikler sunması için fırsat vermemiz gerekiyor. Zira; Call of Duty ve Assasin's Creed (Origins öncesi) gibi her yıl yeni bir oyunu çıkış yapan serilere yapılan en büyük eleştiri; "Hiçbir yenilik yok, her yıl aynı oyunu çıkartıyorlar" olmuştur. Kim bilir belki Project Resistance, ana serinin sonraki oyunlarında görmek isteyebileceğimiz bazı oyun içi dinamikleri barındıracak.

Matthew Walker'ın attığı Tweet'e aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:


Matt Walker Twitter

Son olarak Project Resistance; PlayStation 4, Xbox One ve PC (Steam) için satışa çıkacak. Çıkış tarihi ise henüz açıklanmadı.
15  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Ynt: Capcom Project Resistance İçin İlk Detayları Paylaştı : Eylül 12, 2019, 20:22:51
Eline sağlık abi, yeni bilgilerin gün yüzüne çıkmasıyla oyun hakkında daha net düşüncelerim oluşmaya başladı.

Videoları izledikten sonra oyunun, aslında o kadar da kötü görünmediği en azından ORC ve Umbrella Corps facialarından daha iyi olacağını düşünüyorum. Gene de Capcom'dan beklediğim Resident Evil duyurusu kesinlikle bu değildi. Geçtiğimiz pazartesi ilk duyuru gerçekleştiğinde ben, Left 4 Dead ile RE Outbreak karması bir oyun diye düşünüyordum ancak bu oyun, kısmen Left 4 Dead ile Dead by Daylight karması olmuş gibi duruyor. Ayrıca birçok firmanın rekabetçi oynanış ağırlıklı, e-spor'a uygun oyunlar yapmaya çalıştığını bugünlerde Capcom, oyunun içeriğini aralıklar ile güncellemeyi başaramazsa bu oyunun online sunucuları, oyun çıkışından birkaç ay sonra boşalabilir.

Bakalım TGS'de başka ne detaylar ile karşılaşacağız.
16  Gerilim Oyunları Dünyası / Evrensel Gerilim Muhabbeti / Ynt: Hart Hurt Sohbetler : Eylül 09, 2019, 21:34:45
Selamun aleykum arkadaşlarr bu resident evil 2 2019da hardcore da hızlı bitirmek için tavsiyeleriniz neler

- Her bulmacanın çözümü ya ezberle ya da oyun içinde hemen bakabileceğin şekilde notlar halinde yanında bulundur.

- Oyuna daha başlamadan R.P.D.nin içinde ne yapacağını, hangi odaya hangi sırayla gireceğini iyi planla. Benim gibi "Şu odada X eşyasını aldım ama aynı odadaki Y işlemini yapmayı unuttum" diye yoldan geri dönme. Sırıtma

- Kişisel tavsiyem işe Claire A senaryosundan başlaman olacaktır. Sebebi: Claire A senaryosunda, oyunun başında bıçak kullanarak açtığın koridora sdece 2 defa girmek zorundasın. (Gerisi isteğe bağlı)

- Eğer amacın S+ almaksa, oyunda nerelerde kayıt yapacağını planla.

- Mr. X'e fazla dalaşma ve şapkasına ateş etme. Sanırım bunu yapmak, Mr. X'in hızlanmasına sebep oluyor. (Bırak yavaş yavaş yürüsün Tebessüm )
17  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Ynt: Project Resistance'ın Tanıtım Fragmanı Yayınlandı : Eylül 09, 2019, 21:26:03
Oyunun sızdırılmış görsellerini gördüğümde RE Outbreak tarzında bir oyun görmeyi umuyordum. Ancak bu fragmanı izledikten sonra aklıma hemen Left 4 Dead geldi. Sanırım Capcom, RE2 (2019)'daki modellemeleri, kodları, vb. diğer oyun kaynaklarını kullanarak yeni bir oyun ortaya çıkartacak. Neyse artık duyuru geldi şimdi detaylar için TGS'i bekleyeceğiz.

Eline sağlık abi. Forever
18  Site Esasları, İşleyiş Şekli ve Genel İdare / Öneri-İstek-Yol-Yordam / Ynt: Avatar Talep ve Değişimleri : Eylül 09, 2019, 21:17:03
Merhaba Umbrella Corp logolarından bir tanesini avatarım yapar mısınız?

En iyi sonucu verebilmemiz için sizden bir görsel ya da link almamız gerekiyor.
19  Gerilim Oyunları Dünyası / Haber Merkezi / Ynt: Ghostwire: Tokyo'nun Yönetmeni Ekipten Ayrıldı : Eylül 07, 2019, 22:04:03
Umarım bu durum oyunun geliştirilme sürecini çok olumsuz etkilemez. Boş geçen E3 fuarının sayılı düzgün duyurularından biriydi. Benim de bildiğim genelde film, dizi, oyun gibi yapımı uzun süren projelerde insanlar, sözleşmeli olarak görev alırlar ve bitmeden ayrılmak pek alışılmış bir durum değildir. Belki bundan yıllar sonra bu ayrılığın gerçek sebebini öğreniriz.

Teşekkür ederim abi. Forever
20  Gerilim Oyunları Dünyası / Resident Evil 2 / Ynt: Resident Evil 2 (2019) Açılabilir Öğeler : Eylül 07, 2019, 21:57:04
Sınırsız m19 yada sls 60 nasıl açılıyor


Bu iki silahın "sırsız mermi" sürümleri oyunda yok.
Sayfa: [1] ... 50 |Sonraki»
MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.206 Saniyede 21 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi