Forever Ziyaretçi Nihai Biyo-Organik Silah Evriliş Diriliş Çöküş Kuruluş Başlangıç
Bizler İnkâr Edilemeyiz! -Forever Ekibi
  • 1440
  • 334

Albert Wesker

  • Forever Emektarı
  • *
  • Çevrimdışı
  • Default Avatar
  • İleti: 2245
    • Profili Görüntüle
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #300 : 25 Mart 2012, 15:59:24 »
Gözün aydın Bilâl. Demek hell modda bitirdin. Tam olarak nasıl bu hell mod? Örneğin Outbreak File#2'nin nightmare modu gibi bir şey mi?


DWG22

  • Site Denetmeni
  • *
  • Çevrimdışı
  • İleti: 6318
    • Profili Görüntüle
    • YouTube
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #301 : 25 Mart 2012, 16:32:20 »
Outbreak file #2'yi oynamadığım için bilemiyorum abi; fakat öyle abartı bir zorluk yok. Daha çok Resident Evil 1'in zor modu gibi. Ama bunun iyi tarafı önceki oyunlarda biriktirdiğin ve güçlendirdiğin silahları kullanabiliyor olman. Oyunda 450 makineli tüfek, 90 pompalı mermisi ve 220 handgun mermisi ile başlamıştım. oyunun sonunda 6 pompalı mermisi, 12 handgun mermisi ve 70 makineli tüfek mermisi kalmıştı :H Ama 12 magnum mermim ve 4 tane de ilaveten tüfek mermim vardı :W Yaratıklar elbette daha dayanıklı ve daha zorlular. Kolay kolay geri püskürtülemiyorlar ve anında depar atmaya başlıyorlar sana. Aynı zamanda daha da akıllılar. Mesela bir dönemeç var ve yaratığın o dönemeçin kenarına kadar ilerlediğini anlayabiliyor ya da kütüphane gibi aralıklar varsa görebiliyorsun; ancak o dönemeçi geçmiyor ve seni bekliyor. O anda iki ihtimal var: ya yakalanmayı göze alacaksın ya da hamle yapıp kaçacaksın. Yani bomba atmayı "Hell" modda gözü yiyen varsa bir şey demem; ama ileride sıkıntı çeker :H Ben o yerde bir üçüncü seçenek daha ekledim. Ne olsa ortağım ölmüyor diyerekten Parker'i önüme aldım ve onu dönemeçe kadar sürükleyip hemen olduğum yere döndüm. Bu şekilde yaratığı kolayca öldürmüş oldum; fakat her zaman işe yaramıyor. Bazen Parker tam o anda Brad tarzı kaçarak benim yakalanmama da neden oldu ve o zaman ekran tamamen kanana bulanana kadar da bırakmadığına şahit oldum. Re 1'deki zombilerin bir kez yakalayıp danger yapması gibi :D Bunun dışında her adımınızı her gideceğiniz yeri hesaplamanız gerekiyor, yoksa oyun acımasızlaşabiliyor. Parker'i kontrol ederken gerilerde bulunan; fakat ancak oyunun ilerleyen kısımlarında açılabilen bir kapıdaki cephaneliğe gitmem gerekiyordu. Buna rağmen oyun "Köprü"ye git komutu vermişti. Daha önceden karşıma bir çok mutasyona uğramış yaratığın çıkacağını ve bunla birlikte Rachel'in çıkacağını biliyordum; ama her açtığınız kapıda farklı tehlikelerin beklemesi daha bir kötü oluyor. Bu yüzden asansöre giden en kontrollü yolu sezgilere güvenerek gitmek gerekiyor. Cephaneliğin tam ters istikametinde başka bir yol daha var, orası ise hunter kaynıyor tabii :H Ama Hell mod dışında o yol daha güvenli sayılabilir.

Tüm bu zorluklara rağmen oyunun, başlarda oyuncuya bonkör davranabildiğini düşünebilirsiniz. İşte her taradığın yerden bitki ve bomba çıkması gibi şeyler yüzünden; fakat bu kocaman bir hile. Benim sayabildiğim kadarıyla oyunun başında toplayamadığım 9 tane bitki, 120 tane makineli mermisi ve 2 tane bomba vardı. Taşıyabileceğimiz teçhizatlar sınırlı. Yani 5 bitkiden fazlasını taşımak mümkün değil. Hani "Ne olacak canım, geri gelip alırım" diyorsanız da boşuna; çünkü gemi inanılmaz büyüklükte ve geri dönmeye gözünüz yemeyebiliyor. Geride bitki bıraktığının bölgenin yakınlarına geldiğinizdeyse ortağınız sizi kesinlikle geri göndermiyor. O bakımdan oyunun başını dikkate alıp, "Daha başta böyleyse ilerisinde neler neler vardır aga" diyip savurganlık yapmamak da fayda var :H

Beni en çok merak ettiren suyun içinde yüzerken "yüzücülere" yakalandığımızda canımızın azalıp azalmamasıydı; çünkü diğer modlarda azalmıyordu. Tecrübe ettiğim kadarıyla aynı şekilde "Hell" modda da can götürmüyor; ama nefes alınabilecek yakın bir yerde yüzücüye yakalanmamışsanız sonuç kesin ölüm oluyor. Hele ki iki yüzücüye yakalandıysanız direk tekrar başlatın :H

Bunun dışında bir yerde savunma yaparken tam bir savaş ortamı oluşuyor ve soğukkanlılıkla hareket etmek gerekiyor. Hangi silahı ne zaman kullanacağınızın zamanlaması iyi yapılmalı. Açıkçası o kısımlar bana biraz Nemesis'le olan mücadeleleri hatırlattı diyebilirim. Tek bir alternatif olarak dana geniş alan vardı ve merdivenlerle kendimize kısa süreliğine bir savunma hattı oluşturabiliyorduk. Yine de sürekli dediğim gibi kesinlikle abartı değil, yalnızca fırsatları iyi değerlendirme gerekiyor. Hell modun çok başarılı ve hayatta kalma korkusunun susuzluğunu çekenlerin, ihtiyacını fazlasıyla karşılacağından eminim. Buna rağmen bir daha o modu oynayacağımı hiç sanmıyorum :H Kuyruk sokumumun bir daha buna dayanabileceğini sanmıyorum. Hâlâ ağrıyor arkadaş :H Biraz uzun yazmışım ;D
« Son Düzenleme: 25 Mart 2012, 16:37:02 Gönderen: DWG22 »


ilsirya

  • Forever Emektarı
  • *
  • Çevrimdışı
  • İleti: 1273
    • Profili Görüntüle
    • Oyun Kanalım
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #302 : 25 Mart 2012, 19:41:16 »
Bilâl abi yazdığın yazı tam anlamı ile süperdi.Yazının okuyunca resmen oyunu oynayasım geldi.Oynamak nasip olur umarım.  ::) Bencede Revelations gerçekten çok güzel bir oyun.Oynayış olarak zaten bakılınca hemen çekiyor içine herkesi.Eski RE ruhunuda yansıtıyor yani. :W


YasinG

  • S.T.A.R.S. Memuru
  • *
  • Çevrimdışı
  • İleti: 579
    • Profili Görüntüle
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #303 : 25 Mart 2012, 20:10:08 »
Bilal abi sana bir kaç sorum olacak.
Eğer yanlış anlamadıysam,oyunda silah güçlendirme var.
Bu güçlendirdiğimiz silahları bir daha tekrar oyuna baştan başladığımız zaman kullanabilecek miyiz?
Bide envaterimizi boşaltabileceğimiz yerler yok mu?


Albert Wesker

  • Forever Emektarı
  • *
  • Çevrimdışı
  • Default Avatar
  • İleti: 2245
    • Profili Görüntüle
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #304 : 25 Mart 2012, 20:26:29 »
Bilâl, sevgili dostum, gayet güzel ve muntazam bir şekilde izah etmişsin. Bu sayede ben de sorumun cevabını almış oldum: Outbreak File#2'nin Nightmare moduyla alakası yokmuş. Yapay zeka hakkında yaptığın yorum adeta kanımı dondurdu: Cidden etkileyiciymis; fakat olması gereken de oymuş, anlattıklarından anladığım kadarıyla. Ama o Parker'ı itmeyle ilgili bulduğun şahane çözüm yoluna güldüm biraz. "Tipik türk insanının sorun çözme şekli" diye içimden söylemeden edemedim. :H


DWG22

  • Site Denetmeni
  • *
  • Çevrimdışı
  • İleti: 6318
    • Profili Görüntüle
    • YouTube
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #305 : 25 Mart 2012, 20:56:46 »
Ama o Parker'ı itmeyle ilgili bulduğun şahane çözüm yoluna güldüm biraz. "Tipik türk insanının sorun çözme şekli" diye içimden söylemeden edemedim. :H

Başka çarem kalmamıştı Alper abi :H En azından ortağımı çok yönlü kullandım ;D

Bilal abi sana bir kaç sorum olacak.
Eğer yanlış anlamadıysam,oyunda silah güçlendirme var.
Bu güçlendirdiğimiz silahları bir daha tekrar oyuna baştan başladığımız zaman kullanabilecek miyiz?
Bide envaterimizi boşaltabileceğimiz yerler yok mu?

Oyunda silah güçlendirme var; ancak bunları Re 4 ya da Re 5'teki gibi yapamıyorsun. Daha çok Re 2 ve Re 3'teki gibi yapıyorsun. Aynen 2. ve 3. oyunda olduğu gibi geliştirme çantaları buluyorsun ve bunları silahlara uyguluyorsun. Tabii tüm geliştirme çantaları, her silaha uymuyor. Bazıları özellikle tek bir silah türü için uygulanabilirken bazıları ise hepsine uygulanabiliyor. Ayrıca her silahın farklı sayıda geliştirim yuvası var. Mesela magnum için yalnızca 2 tane geliştirim yuvası bulunurken; handgun için 5 tane bulunuyor ve hangunun geliştirim çantalarıysa 10'dan fazlaydı yanlış hatırlamıyorsam. Anlayacağın tamamen kişisel oynanış şekline göre handgunu geliştirmek zorundasın, ki bu yöntem de çok hoşuma gitti.

İkinci soruna gelecek olursak, evet tekrar oyuna baştan başladığında hepsi otomatikman kullanılıyor. Yani oyunun bitiminde üzerinde hangi silahlar varsa, oyuna baştan başladığında yine o silahlar oluyor :W

Envanter sistemi eski Re'lere göre çok farklı; ama kötü değil. Silah kısmına 3 tane silah alabiliyorsun. Bomba kısmına 9 tane bomba ve bitki yerine de 5 tane bitki alabiliyordun sanırım. Gerektiği zamanlarda Veltro sandığından silahlarını değiştirebiliyorsun.



YasinG

  • S.T.A.R.S. Memuru
  • *
  • Çevrimdışı
  • İleti: 579
    • Profili Görüntüle
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #306 : 25 Mart 2012, 21:02:57 »

Cevabınla beni aydınlattığın için teşekkür ederim.
Geriye kalan tek şey ise böyle şeylerle babama oyunu övüp aldırmak :D


Albert Wesker

  • Forever Emektarı
  • *
  • Çevrimdışı
  • Default Avatar
  • İleti: 2245
    • Profili Görüntüle
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #307 : 25 Mart 2012, 22:36:23 »
Doğrudur Bilâl, aslında ben de o tipik türk insanlarındanım. Hatta senin olay, benim Outbreak'leri Very Hard'da bitirmek için yaptıklarımın yanında çok masum kalır. Ben bazen kaçabilmek uğruna göz göre göre ölüme terk ediyordum AIPC'leri. Allah'tan onlar ölünce bölüm bitmiyordu (Şu an kendimi rahibin huzurunda günah çıkarır gibi hissetmekteyim :D Meğer ne pislik bir adammışım değil mi? :D)

Şimdiki oyunlarda Sheva'ya ve Parker'a bir bakıyorum da, iyi ki onların yapay zekalarını ayarlayan adamlar, Outbreak'tekilerden iyi iş çıkarmışlar. Yoksa o tipik türk insanına ait çözümle senin Parker çoook ölürdü genç dostum. :H


DWG22

  • Site Denetmeni
  • *
  • Çevrimdışı
  • İleti: 6318
    • Profili Görüntüle
    • YouTube
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #308 : 25 Mart 2012, 23:09:16 »
Yalnızca şunu söyleyebilirim ki abi, iyi ki ortaklarımız ölmüyor. Yani kendi canımı düşünmekten ortağıma nasıl zaman ayırabilirim ki? :D Buna rağmen ortakların çok ciddi olarak yardımcı oldukları bir gerçek. Bunu özellikle Rachel'da ve Hell modu oynarken Terragrigia'da anladım :W

Ayrıca şu hiç bitki ve sınırsız roket kullanmadan oyunu bitir görevini de direk es geçiyorum. Nerede duracağımı iyi bilirim :H Hani Nemesis'e karşı böyle bir şey başarmış olsam affetmezdim, fakat hayır :D Hem o görev sonucunda alacağım ödül yalnızca otomatik silah doldurma özelliği, kime ne? ;D


Albert Wesker

  • Forever Emektarı
  • *
  • Çevrimdışı
  • Default Avatar
  • İleti: 2245
    • Profili Görüntüle
Ynt: Resident Evil: Revelations 1
« Yanıtla #309 : 25 Mart 2012, 23:40:18 »
Ne?! Hiç bitki kullanmamak mı? Bu oyunda çok belirgin şekilde Code Veronica X esintileri var. Bu ondan daha vicdansızmış. Code Veronica X en azından Roket Launcher ya da Linear Launcher gibi vaatlerde bulunurdu. Bu ise çok dandik bir özellik için senden böyle bir başarı bekliyor. Bilâl bu arada Rachel'dan bahsettin. Sanırım bir düşman, yanılıyor muyum? Bu kadının hikayesi ile ilgili bir bilgi (video, dosya, fotoğraf vs...) mevcut mu oyunda?