logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Resident Evil 4 Tarihi  (Okunma Sayısı 246 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2263
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1491


Üyelik Bilgileri
« : Eylül 23, 2019, 20:15:22 »


Resident Evil 4; Resident Evil serisinin değişimini başlatan, çıkışını gerçekleştirdiği hemen hemen her konsolun "En iyi oyunlar" listesine giren ve başarısını, aldığı sayılı ödül ile taçlandırmış bir yapım. Her başarılı iş/projede olduğu gibi Resident Evil 4 de uzun yıllar süren bir geliştirilme sonucu ortaya çıktı. Öyle ki 2005 yılındaki çıkışından önce Resident Evil 4'ün iptal edilen iki farklı sürümü vardı. Bugünkü yazımızda: Resident Evil 4'ün bu iptal edilen sürümlerine ve oyunun geliştirilme sürecine bakacağız.

Şimdi 1998 yılına, Resident Evil 2'nin çıkışının gerçekleştiği tarihe gidelim. Resident Evil 2'nin çıkışının ve kısa sürede yakaladığı başarısının ardından Resident Evil serisi, Capcom'un en önemli serilerinden biri haline geldi. Her büyük yapımcı gibi Capcom da her yıl yeni bir Resident Evil oyunu çıkartabilmek için ana ekipten ayrı ikinci bir ekip kurdu ve Shinji Mikami'nin isteği üzerine yeni ekibin başına Resident Evil 2'nin yönetmeni olan Hideki Kamiya getirildi.

1999 yılında Resident Evil 3'ün çıkışının ardından Hideki Kamiya, yeni Resident Evil oyununda; geleneksel ağır kontrol (tank kontrolü) ve sabit kamera açısının yerine, hızlı ve dinamik bir oynanış mekaniğinin yer alması gerektiğini düşünerek ekibi ile bu yönde çalışmalara başladı. Ateşli silahların yanı sıra hızlı ve kombo odaklı yakın dövüş mekaniklerini barındıran Resident Evil 4'te insanüstü güçlere sahip olan "Tony" adındaki bir karakterin hikayesi ele alınacaktı.

2001 yılında, yani Resident Evil: Code Veronica'dan bir yıl sonra çıkması planlanan Resident Evil 4'ün geliştirilen bu sürümü için işler pek planladığı gibi gitmedi. Oyunun prototipini inceleyen Shinji Mikami, karşılaştığı oyunu genel olarak beğenmiş olsa da, bu Resident Evil 4 sürümünün, serinin önceki oyunlarından çok farklı olduğunu düşünüyordu. Yıllardır geliştirilen ve neredeyse tamamlanmış bir oyunu iptal etmek, bu süreçte kullanılan para ve emeğin "çöpe atılması" anlamına geliyordu. Bu para ve zaman kaybını önlemek için ekip, oyunu tamamen iptal etmek yerine üzerinde bazı değişiklikler yaparak, Resident Evil'den ayrı bir oyun olarak satışa çıkartma kararı aldılar. Yapılan bu değişimler ile oyun içerisindeki zombilerin yerini iblisler aldı ve oyunun ana karakterinin adı da "Dante" olarak değiştirildi. Değişim geçiren yapım 2001 yılında "Devil May Cry" adı ile satışa çıktı.

Devil May Cry'ın çıkışının ardından Shinji Mikami, Resident Evil 4'ü geliştirecek yeni ekibin başına daha önce Resident Evil 3'te "arkaplan tasarımcısı" olarak çalışmış olan Hiroshi Shibata'yı getirdi. Bilindiği üzere Resident Evil temelinde bilim kurgu, Silent Hill serisinin temelinde ise halüsinasyonlar ve hayaletler var. Hiroshi Shibata'ya göre: Resident Evil 4, geleneksel Resident Evil'ın bilimsel ögeleri ile Silent Hill'in gerçeküstü ögelerini bir araya toplamalıydı. Bu fikirden ve 2000 yılında gösterime giren "Kayıp Ruhlar (Lost Souls)" filminden ilham alarak geliştirilen yeni Resident Evil 4'ün ana karakteri Leon S. Kennedy olacak ve hikayeye göre; Leon kendisine enjekte edilen Ata Virüsü'nün etkisi ile halüsinasyonlar görmeye, neyin gerçek olduğunu ve neyin gerçek olmadığını anlayamamaya başlayacaktı. Oyunun halüsinasyon sahnelerinde ise "Hook Man (Kanca Adam)" adı verilen düşman, sürekli Leon'un peşinde olacaktı. Geliştirilme aşamasındaki bu Resident Evil 4, genel olarak sabit kamera açısına sahip olsa da Leon, her nişan aldığında kamera günümüzdeki "omuz üstü" olarak nitelendirdiğimiz konuma gelecek ve oyuncuların verimli bir şekilde nişan almasını sağlayacaktı.

Hiroshi Shibata'nın ekibi tarafından geliştirilmeye devam eden bu Resident Evil 4, 2003 yılındaki E3 fuarında Shinji Mikami tarafından tanıtılmış olmasına karşın, çıkışını gerçekleştiremedi. İptal edilme nedeni ise: Oyunun halüsinasyon sahnelerine rastgele girmesini mümkün hâle getirmek için yapım ekibinin, oyunda bulunan her alanı ve her objeyi iki defa 3D modellemesi gerekiyormuş. Bu modellerin biri oyunun sıradan sahnelerinde görünecek, ikinci modeller ise halüsinasyon sahnelerinde görünecekti. Oyunun geliştirildiği "ana platform" olarak görülen Nintendo Gamecube dahil olmak üzere o günlerdeki oyun konsollarının hiçbiri 3D modellemeleri oyun içinde sürekli değiştirecek güce sahip değildi. Bu nedenle Hiroshi Shibata'nın geliştirdiği oyun, "Resident Evil 3.5" adını alarak iptal edildi.

Resident Evil 3.5'un iptalinden sonra Shinji Mikami, projenin başına gelerek bugün hepimizin bildiği Resident Evil 4'ü geliştirmeye başladı. Resident Evil 3.5'un nişan alındığında devreye giren "omuz üstü" sabit kamera sistemini bütün oyuna uygulanması ve iptal edilen sürümdeki kaynakları kullanmanın yanı sıra kendi yeniliklerini de barındıran bu yapımın önünde artık bir soru işareti kalmıştı. Resident Evil 4 hangi konsol ya da konsollara çıkacaktı?

Oyunun hangi konsollara çıkacağı kesin olarak kararlaştırılmadan önce Microsoft, Shinji Mikami ve Capcom ile oyunun sadece Xbox'a özel olması konusunda görüşmeye başladı. Muhtemelen hem Microsoft'un o zamanlar oyun endüstrisini, rakipleri olan Sony ve Nintendo gibi ele almaması hem de Xbox'un Japonya'da pek ilgi görmemesinden dolayı Microsoft ile anlaşmaya varılamadı. Benzer bir teklif Capcom'un o sıralarda yakın ilişkilerde olduğu Nintendo'dan geldi. İki firma arasında yakın ilişkilerin olması ve Resident Evil 4'ün uzun zamandır "ana platform" olarak Gamecube için geliştirilmesi, Nintendo ile Capcom arasındaki görüşmelerin olumlu sonuçlanmasına vesile oldu. Yapılan anlaşmaya göre; Capcom'un çıkartacağı sıradaki beş oyun, sadece Nintendo konsollarına özel olacaktı ve Resident Evil 4 de, bu oyunların arasında yer alıyordu. Sony tarafından bir teklifin gelmeme sebebi ise; PlayStation 2'nin satış rakamları açısından konsol yarışının önde giden ismi olması, Sony'nin muhtemelen böyle bir anlaşma yapmaya gerek duymamasına yol açtı.

Takvimler; 11 Ocak 2005'i gösterdiğinde Resident Evil 4, Gamecube'e özel olarak satışa çıktı ve hem inceleme notları hem de satış rakamları açısından başarılı oldu. Resident Evil 4'ün bu başarısı Capcom'u oldukça etkilemiş olacak ki Shinji Mikami'nin zamanında "Kendime harakiri yapar, gene de Resident Evil 4'ü başka oyun konsollarına çıkmasına engel olurum." demesine karşın Capcom, Nintendo ile yaptığı anlaşmayı bozarak 2005 yılının sonlarında oyunu PlayStation 2 için, sonraki yıllarda ise PC de dahil olmak üzere mevcut bütün oyun platformlarında satışa çıkarttı.

Resident Evil 4'ün diğer oyun konsollarına çıkışı, finansal anlamda Capcom'u olumlu yönde etkiledi. Oyunun Gamecube sürümü 1.6 milyon satış rakamına ulaşmışken, daha düşük grafikler sunan PlayStation 2 sürümü ise 2.3 milyon sattı. Bütün çıkan sürümlerini ele aldığımızda ise Resident Evil 4, Capcom'un en çok satan oyunları listesine girmeyi başardı.

Resident Evil 4, Shinji Mikami'nin çıkışını gerçekleştirdiği son Resident Evil oyunu oldu. Bazı söylentilere göre; oyunun çıkışından önce Mikami ile Capcom arasında bir süredir anlaşmazlıklar zaten vardı ve Resident Evil 4'ün diğer oyun konsollarına çıkartılması ise, Mikami'nin "bardağı taşıran son damla" olarak görmesine sebep olmuş. Shinji Mikami 2006 yılında "God Hand" isimli oyunu çıkardıktan kısa süre sonra Capcom'dan ayrıldı.
Logged
hacı mehmet
Umbrella Personeli
*

Toplam Puan : 109
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 155

Avatar Yok

Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2019, 19:51:15 »

Güzel yazıydı reis soluksuz okudum  Forever Nekrobek Tebessüm
Logged
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2263
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1491


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Eylül 25, 2019, 20:30:41 »

Teşekkürler Mehmet. Yazıyı beğendiysen ne mutlu bana. Tebessüm Forever
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1307
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 546


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ekim 03, 2019, 00:21:13 »

Çok güzel bir anlatım olmuş Berkay, emeğine sağlık. Forever Resident Evil 4 her ne kadar Resident Evil serisinin kökten değişimini sağlamış olsa da gerçekten birçok şeye öncülük eden ve rakibi olmayan bir oyundu. Hala da severek oynanır. Capcom da bunu biliyor, nerede çıkarmadık konsol var, ona hemen çıkarıyor oyunu. Yakında bizim televizyonun kumandasına bile çıkarsa şaşırmayacağım. Ciddi Ayrıca Resident Evil 4, Devil May Cry gibi bir seriyi de oyun dünyasına kazandırdı. O yüzden Resident Evil 4'ün yeri çok ayrıdır. Utanma
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1683
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3186


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Ekim 10, 2019, 21:11:21 »

Hocam, ellerine sağlık. O kadar bu işlerle haşır neşiriz; ama benim bile bilmediğim bir sürü şey vardı. Yazıdan etkilendim cidden, tam ayarında olmuş Hocam Forever
Logged
skywalker06
Yeni Üye
*

Toplam Puan : 2
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 18

Avatar Yok

Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : Ekim 12, 2019, 16:58:13 »

Güzel yazı olmuş eline sağlık
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.17 Saniyede 35 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi