logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Dino Crisis Tarihi  (Okunma Sayısı 189 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2230
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1481


Üyelik Bilgileri
« : Ekim 02, 2019, 20:13:01 »


Capcom yeni bir oyununu yapmak için hiç aceleci davranmasa ve söz konusu olduğunda hep olayı geçiştiren cevaplar verse bile Dino Crisis, hatırı sayılır sayıda hayranı olan ve çok uzun süredir yeni oyunu beklenen bir seri. Peki her şey nasıl başladı ve nasıl oldu da Dino Crisis, günümüzde sadece eski oyuncuların bildiği bir seri haline geldi? Bugünkü yazımızda: Dino Crisis serisinin tarihine bakıyoruz.

Serinin ilk oyunu 1999 yılında çıkmış olsa da Dino Crisis'in geliştirilmesi 1996 yılının sonuna, ilk Resident Evil oyunun çıkışından aylar sonraya dayanıyor. Resident Evil'ın "vahşi doğa" versiyonu olarak düşünülen ve erken aşamalarında dev yılanlar, goriller de dahil olmak üzere çeşitli düşmanlar barındırması planlanan oyunda Shjinji Mikami'nin isteği üzerine değişikliğe gidildi ve dinozorlar dışındaki bütün düşman türleri oyundan atıldı. Geliştirilme süreci "sıkıntısız" bir şekilde devam eden Dino Crisis'in bu süreci 1997 yılında Resident Evil 2'nin geliştirilmesini daha verimli hale getirmek için durduruldu ve serinin ilk oyunu 1 Temmuz 1999 tarihinde, Resident Evil 3'ten yaklaşık üç ay önce çıktı.

Dino Crisis için kısaca: "Resident Evil'ın dinozorlu hali" demek pek yanlış olmaz. Her iki oyunun kontrolleri, kamera açıları hatta menüleri neredeyse bire bir aynı. Ancak Dino Crisis'i grafiksel açıdan Resident Evil oyunlarından ayıran bir detay mevcut.

Eski Resident Evil oyunlarının grafiklerine baktığımızda çevrenin "pre-rendered" denilen bir teknik ile oyuna aktarıldığını görebiliriz. Bu tekniğe göre: Oyunun geçtiği bütün alanlar, oyunun geliştirilmesi sırasında modellenmiş resimlerden oluşur. Bir diğer deyişle; oyunda sadece karakterlerin ve etkileşime girilebilir objelerin 3D modeli vardır. Oyun boyunca gördüğümüz diğer her şey önceden hazırlanmış görseller/resimlerdir. Dino Crisis'te ise "real time render" adı ile bilinen teknik kullanılmaktadır. Buna göre; oyunda görüğümüz her şey 3D modellerden oluşmaktadır ve oyunu oynadığınız konsol, her yükleme ekranında bu 3D modelleri oyun alanına aktarır. Bu sayede Dino Crisis'in karakterleri, bir resim üzerinden yürüyormuş gibi görünmüyor. Bu teknik daha sonra 2000 yılında çıkan Resident Evil Survivor'da devamında ise, Resident Evil serisinde genel olarak kullanılmaya başlandı.

Aldığı olumlu inceleme notlarının da etkisi ile Dino Crisis: Yaklaşık 2.4 milyon kopya satmayı başardı. Bu rakam hem Resident Evil 2 hem de Resident Evil 3'ün satış rakamlarının gerisinde olsa bile Dino Crisis, en azından bir devam oyununun çıkmasına sebep olacak başarıyı elde etti.

13 Eylül 2000 tarihinde Dino Crisis 2, seri üzerinde bazı değişimler ile çıkışını gerçekleştirdi. Öncelikle ilk oyunda bahsettiğimiz "real time render" tekniği yerini Resident Evil oyunlarından bildiğimiz "pre-rendered"a bıraktı. Serinin geçirdiği bir diğer değişim ise oyun türünde oldu. İlk Dino Crisis "korku/gerilim" türünde bir oyunken, Dino Crisis 2 ise içerisinde barındırdığı hızlı oynanış dinamikleri ile bir "aksiyon" oyunu oldu. Bunun gibi büyük değişimler genelde oyunlar üzerinden olumsuz etkilere sebep olur, ancak aldığını inceleme notlarına göre konuşacak olursak Dino Crisis 2, bu yönde bir olumsuzluk ile karşılaşmadı ve yaklaşık 1.2 milyon kopya satışı gerçekleştirdi.

İki oyunun satış rakamlarını kıyasladığımız zaman neredeyse yarı yarıya bir düşüş görmek mümkün. Eğer Dino Crisis 2 değişimlerden olumsuz etkilenmediyse bu düşüşün sebebi ne? Muhtemelen bu düşük satış rakamın nedeni: 4 Mart 2000 tarihinde PlayStation 2'nin çıkışını gerçekleştirmesidir. PlayStation 2 her ne kadar PlayStation 1 oyunlarını çalıştırabilen bir oyun konsolu olsa da yeni jenerasyon konsol ile gelen ve teknik açıdan Dino Crisis 2'den çok daha üstün olan oyunlar, insanların PlayStation 2'ye çıkmış yeni oyunlara yönelmesine sebep oldu.

PlayStation 2 dönemine baktığımızda Capcom'un oldukça meşgul olduğunu söylemek mümkün. Bu dönemde bir yandan Resident Evil, Street Fighter ve diğer dövüş oyunu serilerinin popülerliklerini korumaya çalışan Capcom, bir diğer yandan da Devil May Cry, Onimusha gibi yeni serileri geliştirmeye ve popüler hale getirmeye çalışıyordu.

Bu yoğunluğun içerisinden Capcom, 27 Haziran 2002 tarihinde Dino Crisis serisinin yan oyunu olan "Dino Stalker"ı satışa çıkardı. Dino Crisis ile aynı evrende geçen ve hikaye olarak Dino Crisis 2'nin sonrasını (devamını değil) ele alan Dino Stalker, önceki Dino Crisis oyunlarından tamamen farklı olarak "rail shooter" türünde yani; karakterin otomatik ilerlediği, oyuncunun sadece nişan alıp ateş ettiği bir oyundu.

Dino Stalker'ın yaklaşık satış rakamı açıklanmamış olsa da aldığı inceleme notlarına bakarak "orta" seviyede bir oyun olduğunu söyleyebiliriz. Oyunun başarılı olamamasının altındaki temel sebepler: PlayStation 2'de "rail shooter" türüne ait hali hazırda daha iyi oyunlar olması ve bu türün artık eskisi kadar ilgi çekmemesiydi.

1999 yılında ilk oyunun çıkışından beri düşüş yaşayan seriyi canlandırmak için Capcom, 26 Haziran 2003 tarihinde Dino Crisis 3'ü Xbox'a özel olarak çıkarttı ve bu oyun; seriyi canlandırmak yerine, ölmesine sebep oldu.

Dino Crisis 3'ün neden başarısız bir oyun olduğunu araştırmaya başladığımızda karşımıza çıkan inceleme yazılarının her biri, oyunun farklı yönlerini eleştiriyor. Bu inceleme yazılarının ortak yönlerini ele aldığımızda, oyunun başarısızlığın altında yatan üç temel etken karşımıza çıkmakta. Bunlar:

1- Eski Oyunlardan Bağımsız ve Sıkıcı Bir Hikaye: Dino Crisis 2 "açık uçlu" bir sona sahip olmasına ve serinin birçok hayranının oyunun devamında neler olduğunu bilmek istemesine karşın serinin üçüncü oyunu, ilk iki oyundan tamamen farklı bir hikayeyi ele alıyor. Normal koşullar altında "Dinozorların uzay gemisinin altını üstüne getirmesi" oldukça ilginç bir konsept olsa bile, muhtemelen kimse serinin hikayesinin birden değişmesini beklemiyordu. Ayrıca oyunu oynamış birçok kişi Dino Crisis 3'ün hikayesini, "İlgi çekmeyi başaramayan ve sıkıcı bir ilerleyişe sahip," diye nitelendirmiş.

2- Kontrol Zorlukları: İlk iki Dino Crisis oyununu ya da eski Resident Evil oyunlarını oynadıysanız bu oyunların kontrollerinin nasıl olduğunu biliyorsunuzdur. Kamera hangi açıda olursa olsun "yukarı" tuşuna bastığınızda karakteriniz, yüzünün dönük olduğu yöne doğru ilerler ve bu sayede kamera açısı aniden değişse bile hangi tuşun karakteri nereye yönelteceğini biliyordunuz. Dino Crisis 3'te ise kamera açısı her değiştiğinde yön tuşlarınızın da değiştiği bir kontrol şemasına sahip. Örnek vermek gerekirse; kamera arkanızda olduğu sırada ileri gitmek için "yukarı" tuşuna basmanız gerekirken, kamera açısı değiştiğinde ileri gitmek için başka bir yön tuşuna basmanız gerekebiliyor. Bu durum oyuncuların, aksiyon sahnelerinde yönleri karıştırmasına sebep olmuş.

3- Acımasız Zorluk Seviyesi: Ne yazık ki Dino Crisis 3'te oyuncuları zorlayacak tek şey kontrol şeması değil. Belirtilenlere göre oyunun "Normal" zorluk seviyesinde bile, karakterimiz ölmesi; yalnızca iki isabetli hasar almasına bakıyormuş. Oyunun sahip olduğu sabit kamera açısı yüzünden oyuncular zaten önlerindeki dinozorları net göremezken, üstüne bir de oyunu bu kadar acımasız bir seviyede tasarlamak birçok oyuncunun tepki göstermesine sebep olmuş.

Kısacası yaptığınız oyunun hikayesi ilgi çekici değilse, zor bir kontrol şemasına sahipse, önünüzdeki düşmanları görmek "imkansız" seviyesinde ise ve karakteriniz sadece iki darbe aldıktan sonra ölüyorsa; o zaman geriye bu oyunu başarısızlıktan kurtarmaya yetecek ne kalıyor ki?

İlk çıktığı günlerde "iyi" bir ivme yakalamış olsa da Dino Crisis'in hiç bir zaman Capcom'un "amiral gemisi" olmadığı ve de PlayStation 1 döneminden sonra gerekli özeni görmediği bir gerçek. Gene de son oyununun çıkışından yaklaşık 16 yıl sonra, inanıyorum ki serinin tekrar aramıza dönme vakti geldi.
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1683
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 3173


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2019, 01:29:49 »

Hocam, efsane bir iş ortaya çıkarmışsın yine. Doğrusunu söylemek gerekirse, Dino Crisis'i açıp izlemeye karar verdim Sırıtma Şu ana kadar böyle bir güdü hissetmemiştim. Dino Crisis'le tek bağlantım; geçmişte Ağabeyim biraz oynamış, ben de onu izlemiştim o kadar. Ancak oyunun geçmişi ciddiymiş.

Benim aklımdaki soru şu Hocam: Dino Crisis oyunlarına Mikami-san kendini yeterince vermiş mi? Yani sanki bana biraz, ikinci plana atmış gibi geldi Hocam? Acaba
Logged
Exile
Umbrella Personeli
*

Toplam Puan : 140
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 13

Avatar Yok

Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Ekim 12, 2019, 16:50:36 »

Hocam gerçekten eline sağlık. Portalda karşıma Regina çıkınca böyle hafiften bir heycanlanmadım değil doğrusu. RE'den önce oynadığım ve bana sabit kamera açısı, hayatta kalma korkusu ve bulmacalari sevdiren bir seri olmuştu. İlk oyuna nazaran ikinci oyunu daha severek oynamıştım. Gönül ister Dino Crisis'in de yeni veya remake versiyonu çıksın ama görünen o ki çoktan karanlığa terk edilmiş.
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1683
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 3173


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #3 : Ekim 16, 2019, 13:49:37 »

Hocam gerçekten eline sağlık. Portalda karşıma Regina çıkınca böyle hafiften bir heycanlanmadım değil doğrusu. RE'den önce oynadığım ve bana sabit kamera açısı, hayatta kalma korkusu ve bulmacalari sevdiren bir seri olmuştu. İlk oyuna nazaran ikinci oyunu daha severek oynamıştım. Gönül ister Dino Crisis'in de yeni veya remake versiyonu çıksın ama görünen o ki çoktan karanlığa terk edilmiş.

Konuyla alakasız olacak ama, portalın işe yaradığını görmek beni sevindirdi Sırıtma O sistemi güncellemek bayağı vakit yiyor da Sırıtma
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 922
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 729


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ekim 17, 2019, 15:18:39 »

Yazı efsane olmuş! Açıkçası Dino Crisis serisi ile pek alakam yok ama okuyunca, oynama isteği oluşmadı değil Forever Keşke Capcom eski oyunları yeni nesle HD Remaster olarak aktarsa da oynasak. Bilgisayardan oynamayı açıkçası pek istemiyorum da Sırıtma Sırıtma

Ellerine sağlık tekrardan Öpücük
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1683
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 3173


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2019, 15:38:17 »

Usta, bilgisayardan oynamak istememeni tam olarak anlıyorum. Aynı şekilde ben de mecbur kalmadıkça bilgisayardan oyun oynamaya çekiniyorum Nasıl

Onun dışında, bu tür yazılar hep okunur Usta. Böyle geçmişi oyunlar, mutlaka başka oyunları da etkilemiş olduğundan dolayı ister istemez oyun dünyasına ilgisi olanları meraklandırıyor Kendini Beğenmiş
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.07 Saniyede 35 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi