logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Daymare: 1998 Çıkış Bilgileri Ve Demo İnceleme  (Okunma Sayısı 203 defa)
0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2230
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1481


Üyelik Bilgileri
« : Ağustos 18, 2019, 15:14:47 »


Karşımıza ilk olarak Capcom tarafından yapımı durdurulan "Resident Evil 2 Reborn" adlı fan oyunu ile çıkan Invader Studios'un uzun bir süredir "Daymare: 1998" adlı oyunu geliştirdiklerini biliyoruz. Geçtiğimiz hafta yapımcılardan alınan bilgiye göre, 2016 yılından beri ufak haberler ile bizleri yoklayan Daymare: 1998'in yapımı neredeyse tamamlandı ve 17 Eylül 2019 tarihinde PC (Steam) için çıkışını gerçekleştirecek.

90'lı yılların korku oyunlarının atmosferini, öldürülmesi zor düşmanlar, bol bulmaca ve oynanabilir üç farklı karakter bulunduran Daymare: 1998'in PC çıkışından bir süre sonra, günümüz konsollarına gelmesi de gündemde.

Türkiye fiyatı henüz açıklanmayan Daymare: 1998'in demosunu denemek isterseniz, oyunun Steam mağaza sayfasına aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.


Daymare: 1998 Steam Sayfası

Demo İncelemesi

Yaklaşık 45-60 dakika süren ve oyunun ilk bölümünü barındıran demo, gizli araştırmalara ev sahipliği yapan Aegis Laboratuvarı'nın acil yardım mesajını araştırmak için gönderilen H.A.D.E.S. birliğinin laboratuvara ulaşmasıyla başlıyor. Ajan Liev'i yönettiğimiz demoda amacımız, laboratuvarda üretilen biyolojik deney örneğini (virüsü) yanlış kişilerden önce ele geçirmek.

Demoya başladığım gibi gözüme takılan ilk unsur tabii ki grafikler oldu. Unreal Engine ile geliştirilen Daymare: 1998'in kaplamaları, ışıklandırmaları ve diğer efektlerinin, günümüz standartlarının biraz altında olsa da yeterince iyi olduğunu söyleyebilirim. Grafiksel olarak gözüme batan tek kusur, karakterlerin yüz modelleri oldu. Demonun geçtiği alanlar ile objeler net ve yeterince güzel görünürken karakterlerin yüzlerinin, PlayStation 3'ün erken zamanlarındaki düşük bütçeli oyunlardan biri gibi görünmesi pek hoş durmuyor. Genel olarak Daymare: 1998; sistem zorlamayan veya "vay be" dedirtecek grafiklere sahip olmasa da, oyunun bağımsız geliştiricilerin elinden çıkmış olmasından dolayı grafiksel olarak çok büyük beklentilere girmenin yanlış olacağını hatırlatmak isterim.

Seslendirmelere geldiğimizde ise işler biraz daha bozuluyor. Demo, 45-60 dakikalık bir oynanış sunmasına karşın bolca diyalog içeriyor. Bolca diyalog olması eleştirilecek bir unsur değil; ancak bu diyalogları dikkatlice dinlediğinizde bazı konuşmalar kulağınıza çok "yapmacık" gelebiliyor.

Oynanışa baktığımızda ise Daymare: 1998 ile Resident Evil 2 (2019) arasında bir çok benzerlik olduğunu söylemek mümkün. Her iki oyunun kamera açısı, kontrol şeması, envanter menüsü neredeyse aynı. Eğer Resident Evil 2 (2019)'u oynadıysanız Daymare: 1998 size pek yabancı gelmeyecektir, ne de olsa her iki oyunun geçmişi Resident Evil 2 Reborn'a dayanıyor. İki oyun arasındaki en büyük fark, Daymare: 1998'in Resident Evil 2 (2019)'a kıyasla daha yavaş (hantal) bir oynanışa sahip olması. Bunun sebebi ise Daymare'in sahip olduğu, kendisine özel iki oynanış mekaniğidir.

1- Şarjör Değiştirme ve Mermi Doldurma Mekaniği: Daymare 1998, hızlı ve yavaş şarjör değiştirme sistemleri barındırıyor. Oyun sırasında "R" tuşuna bir kere bastığınızda gerçekleşen hızlı şarjör değiştirme ile karakterimiz silahındaki şarjörü çıkartıp yere atıyor ve silaha yeni bir şarjör takıyor (atılan şarjör daha sonra yerden alınabilir). "R" tuşuna basılı tuttuğunuzda gerçekleşen yavaş şarjör değiştirmede ise karakterimiz çıkarttığı şarjörü cebine koyduktan sonra yenisini silahına takıyor. Adında da tahmin edebileceğinize üzere bu işlem biraz daha uzun sürüyor. Bu mekaniklerin oyuna gerçekçilik kattığı bir gerçek, ancak aynı zamanda bazı sorunları da beraberinde getiriyorlar. Öncelikle diğer oyunlarda olduğu gibi şarjörler her zaman dolu olmuyor, bulduğunuz şarjörleri her zaman envanter ekranından doldurmanız gerekiyor. Eğer bunu yapmayı unutursanız ve acil durumda şarjörlerinizdeki mermiler biterse, karakteriniz boş şarjörlerini silahına takıyor. Oyun sırasında envanterinizi açmak ise oyunu durdurmadığından şarjör doldurma işlemini her yerde yapmak pek güvenli değil, bir odadan diğerine geçeceğiniz zaman her zaman envanterinizi açıp şarjörlerinizin dolu olup olmadığından emin olmanız gerekiyor. Bir diğer sıkıntı ise demoda tabanca için iki farklı mermi çeşidi var ve dolu olan şarjörü sadece ateş ederek boşaltabiliyorsunuz. Örneğin; Bir odada daha yüksek hasar veren tabanca mermisi buldunuz ve o sırada şarjörlerinizin hepsinde sıradan mermi var. yüksek hasar veren mermileri kullanmak için önce bir şarjörü ateş ederek boşaltmalı, ardından aynı şarjörü envanter ekranından doldurmalısınız. Bütün bu mermi değiştirme işlemlerini gerçekleştirmek oyununuzu oldukça yavaşlattığı gibi aynı zamanda bu işlemi zombilerin yakınındayken yapmaya kalkışırsanız, açık hedef haline geliyorsunuz.

2- Sağlık Eşyalarını Kullanmak: Hepimizin bildiği gibi oyunlarda bir sağlık eşyasını kullanmak, yaralı karakterimizin sağlığının birden dolmasını sağlar. Daymare: 1998'te ise oyun mekaniği biraz farklı çalışıyor. Oyun sırasında "Q" tuşuna basarak envanterinizde bulunan sağlık eşyasını seçip, seçtiğiniz eşyayı aynı tuşa basılı tutarak kullanabiliyorsunuz. Kullandığınız eşyalar ise karakterinizin sağlığını birden doldurmuyor ve sağlık eşyasının etkisini tam olarak göstermesi için beklemeniz gerekiyor (aynı gerçek hayatta aldığımız ilaçların etkilerini göstermesini beklememiz gibi). Benim şahsi görüşüm; demonun en kötü yanı da bu. Eğer oyun sırasında yaralıysanız ve zombiler da hemen arkanızdan geliyorsa hem sağlık eşyasını kullanmalı (bunu yaparken karakterimiz yavaşlıyor) hem de kullandığımız eşyanın sağlığımızı doldurmasını beklerken, üzerimize gelen saldırılardan kaçınmamız gerekiyor.

Oyunun sahip olduğu bu iki mekanik yüzünden her odadan çıkmadan önce envanterinizi açıp bir sonraki odaya hazırlık yapmanız gerekiyor.

Demonun oynanış bakımından eleştireceğim bir diğer unsuru ise zombilerin davranışları. Demo boyunca karşılaştığınız bazı zombileri öldürmeden diğer odalara kaçabilirsiniz. Zombiler, belki kapalı kapıları açamıyorlar; fakar son girdiğiniz kapının önünden de ayrılmak bilmiyor ve sizi orada beklemeye başlıyorlar. Eğer cephanenizi saklamak için zombilerden kaçarak oynamayı seçerseniz, bilin ki önceki odalara yapacağınız olası geri dönüşlerde öldürmediğiniz o zombilerin hepsi sizi kapıda karşılayacak ve muhtemelen normalde harcamanız gerekenden daha fazla cephane ve sağlık eşyası kullanmanıza sebep olacaklar.

Son olarak demoda bulunan bulmacalara değinelim. Demo sırasında karşılaştığım bulmacaların biri hariç diğerleri pek zor değildi. İpuçlarına baktıktan sonra bulmacaları 2. ya da 3. denememde çözmeyi başardım. Ancak demonun sonlarına doğru konmuş bir bulmaca beni oldukça oyaladı. Bahsettiğim bu bulmacada laboratuvarın güvenlik sisteminin şifrelerini almak için bir bilgisayar başına geçiyoruz ve bilgisayar bize Yunan mitolojisinden sorular soruyor. Bu soruların ipuçlarını çevremizdeki tabloları inceleyerek görebiliyoruz; ancak asıl sorun, ipuçları Latin alfabesine göre yazıyor ve oyun, cevapları Yunan alfabesi içeren klavyede yazmamızı istiyor. Bulmacayı çözmek için bilgisayar klavyemden, hangi harfin nerede olduğuna dair kopya çekmek zorunda kaldım. Oyunun olası konsol çıkışında, bu bulmacanın değiştirilmesi gerekebilir.

Uzun lafın kısası; Daymare: 1988 demosu, bazı oyun içi dinamikleriyle oyuncuları zorlayabilecek bir yapım. 17 Eylül 2019 tarihindeki çıkışından önce üzerinde ufak ayarlamalar yapılması gerekiyor gibi duruyor.
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1683
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 3173


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2019, 15:38:47 »

Hocam, ellerine sağlık... Beni gururlandıran bir çalışma ortaya koymuşsun. Daymare: 1998 oldukça yakından takip ettim bir oyundu. Ve yalan yok, oyunun yapımcısı Invader Studios'un hakkı Capcom tarafından hunharca yenildi. O yüzden bu oyunun ciddi anlamda başarılı olmasını istemiştim. Görünen o ki, başarılı olsa dahi ciddi anlamda başarılı olamamış Sırıtma

İncelemen hakkında daha önce birebirde de konuşmuştuk Hocam ve buradaki mevzuların hepsini de o konuşmamızda ele alıp inceledik. Açıkçası ben oynayan tarafta değil de, izleyen tarafta olduğum için simülasyon tarzındaki şu silah-şarjör-sağlık olaylarından epey etkilenmiştim Sırıtma Ama şimdi senin gözünden bakınca, durumun ne kadar sıkıntı içerdiğini görmüş oldum. Control oyununa olan notunu zar zor, yalvar yakar 4,5'a çıkarmışken Daymare'e verdiğin puanı düşünmek bile istemiyorum Hocam Kopma
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1307
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 541


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2019, 20:27:47 »

Demo çok sıkıntılıydı. Oyun için çok meraklıydım ama demoyu oynarken resmen bütün ilgim, merakım bitmişti. Oynanış çok hantaldı bir kere, her şey çok yavaş, demoda minik bir boss fight vardı, orada bu kadar zorluyorsa final boss savaşında nasıl zorlar kim bilir. Kesinlikle oynanışa çok fazla değişiklik getirilmeliydi, ama getirilmemiş gördüğüm kadarıyla. Oyun çıktıktan sonra biraz videolara baktım da. Emeğine sağlık Berkay, güzel bir inceleme olmuş. Forever
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 922
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 729


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ekim 17, 2019, 13:26:04 »

Şu oyunu çok merak ediyor ve oynamayı da çok istiyorum. Sözde PlayStation 4 için de gelecek ama ortalarda hiçbir şey yok Sırıtma Sırıtma Gelmeyecek de geliştiriciler kafa mı buluyor bizimle acaba? Sırıtma Yani tarih duyurusu falan yok, yeni bir gelişme yok, ne olacak bilemiyoruz. Biri bir şey söylesin la!

İncelemen için ellerine ve emeğine sağlık Berkay Forever Muazzam bir iş çıkartmışsın Forever Forever Gördüğüm kadarıyla oynanış biraz sıkıntılı ama zamanla alışırım diye düşünüyorum. Alışamayabilirim de Sırıtma Gerçi ben bu zamana kadar nelere alıştım, buna da alışırım herhalde ya Sırıtma Hele bir PlayStation 4'e de gelsin de Forever
Logged
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2230
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1481


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Ekim 19, 2019, 22:27:47 »

Yorumlar için teşekkürler. Açıkçası bu oyun için beklentilerimi nedensizce çok yukarıda tutmuşum. Demo sayesinde hayatın gerçeklerini tekrar gördüğümü söyleyebilirim.

Şu oyunu çok merak ediyor ve oynamayı da çok istiyorum. Sözde PlayStation 4 için de gelecek ama ortalarda hiçbir şey yok Sırıtma Sırıtma Gelmeyecek de geliştiriciler kafa mı buluyor bizimle acaba? Sırıtma Yani tarih duyurusu falan yok, yeni bir gelişme yok, ne olacak bilemiyoruz. Biri bir şey söylesin la!

...

Demo bende pek iyi etkiler bırakmamıştı. Bugünlerde de oyunun tam sürümünü oynuyorum ve bittiğinde tam sürüm incelemesini yapmayı planlıyorum. İnceleme yazısından önce abi, senin için oyun hakkındaki görüşümü şöyle özetliyeyim:

Demodaki sorunların bazıları tam sürümde devam etse de alıştıktan sonra zevkle oynanabilecek bir yapım.
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.132 Saniyede 36 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi