logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Arka Raftakiler: Vaccine  (Okunma Sayısı 154 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2290
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 1510


Üyelik Bilgileri
« : Kasım 08, 2019, 20:12:05 »



Oyun endüstrisi sürekli gelişen, kendi içinde yenilenen bir endüstridir. Sürekli gelişen teknolojinin de sayesinde; yeni çıkan oyunların içerisinde yer alan ve başarılı bulunan bir teknik özelliği kısa zaman içerisinde bütün oyunlarda görmek mümkün. Günümüzün büyük oyun geliştirici firmaları, sürekli yenikler yaratmaya çalışırken öte yandan bağımsız geliştiriciler ise "retro" olarak bilinen, ben ve benim gibi eski oyuncuların zamanında severek oynadıklarına oyunlara benzer yapımlar üzerinde çalışıyorlar. "Ion Maiden" gibi yapımlar 90'lı yılların FPS oyunlarını sevenlere, "Shovel Knight" gibi yapımlar da NES ve SNES döneminin platform oyunlarını seven oyunculara hitap ederken bugün yazımızda yer verdiğimiz "Vaccine" isimli oyun ise PlayStation 1 döneminin korku oyunlarını seven oyunculara hitap ediyor.

Vaccine'nin hikayesi oldukça basit. Zombiler ile dolu bir malikanede geçen yapım; oynanabilir iki karakter sunuyor ve hangi karakteri seçersek, seçmediğimiz diğer karakter virüs'e yakalanmış olarak malikanedeki güvenli odada bekliyor. Oyundaki amacımız: Belirli zaman içerisinde malikanenin içinde bulunan ilacı alıp, virüs'e yakalanmış takım arkadaşımızı iyileştirmek. Oyunun açılışı basit bir hikayeye sahip olsa da oyun boyunca malikanenin içerisinde bulunan notları okuyarak hikayenin derinine inebilir ve olayları daha iyi anlayabiliriz.

Yazının başlarında bu oyunun PlayStation 1 döneminin korku oyunlarını sevenlere hitap ettiğinden bahsetmiştim. Bunu söylememin ilk nedeni ise oyunun grafiklerinde yatıyor. Vaccine, PlayStation 1 dönemi oyunlarından alıştığımız kare ve dikdörtgen kutulardan oluşan karakter modelleri, önceden hazırlanmış (renderlanmış) oyun içi alanlar içeren bir yapım. Oyunun sahip olduğu başarılı korku atmosferini de işin içine katarsak; Vaccine'nin grafiksel açıdan iyi bir iş çıkardığını söylemek mümkün.  

Vaccine'nin müziklerini tek cümlede bahsetmek gerekirse: "Yapımın sadece bir adet oyun içi müziğe sahip" olduğunu söyleyebiliriz. Bütün oyun boyunca tekrar eden müzik, oyunun gerilim atmosferine yakışsa da kısa süre sonra umursanmaz bir hale geliyor. Hatta dikkatlice kulak vermezseniz o müziğin çaldığından haberiniz bile olmayabilir.

Gelelim işin can alıcı noktası olan oynanışa. Eğer PlayStation 1 dönemindeki Resident Evil oyunlarını oynadıysanız, Vaccine size hiç yabancı gelmeyecek. Sabit kamera açısı, "tank kontrolü" olarak adlandırılan kontrol şeması ve envanter menüsüyle Vaccine, adeta: "Ben o uzun zamandır görmek istediğiniz eski Resident Evil oyunuyum" diyor.

Vaccine oynanış yapısı olarak her ne kadar eski Resident Evil oyunlarına benzese de içinde bulunan "rogue Like/RPG" ögeleri oyuna kendi kimliğini kazandırırken bir diğer yandan da yapıma bazı "olumsuz" yönler katıyor.

Öncelikle oyunun içindeki "rogue-like" ögelerine değinelim. Eğer daha önce "The Binding of Isaac" ve "Enter the Gungeon" gibi oyunlar oynadıysanız bu türün ne olduğunu biliyorsunuzdur. Bilmeyenler için rogue-like: İçerisinde hiçbir kayıt noktası veya kontrol noktası bulunmayan ve her ne sebepten olursa olsun oyuna baştan başladığınızda önceki oyununuza ait her şeyi kaybettiğiniz bir oyun türüdür. Bu türün bir diğer özelliği ise oyunda bulunan harita, oyuna her yeniden başladığınızda değiştiriyor olmasıdır. Vaccine de bu türün özelliklerinin hepsini barındırıyor. Oyuna her başladığınızda malikanedeki odaların yerleri, içerisinde bulunan eşya ve düşmanların yerleri değişiyor. Başlangıçta bu özellikle kulağa hoş, ezber bozan bir özellik gibi gelse de oyuna sadece bıçakla ile başlamak ve en yakın silahın nerede olduğunu bilmeden ilerlemek Vaccine'i biraz "şans" odaklı bir oyun olmasına sebep olmuş. Bu türe giren diğer yapımlara baktığımızda; oyunun başlarında oyuncular kendilerini savunmaya yetecek ekipmana sahip olurlarken Vaccine, oyuncuları neredeyse savunmasız bir halde başlatıyor.

Şimdi Vaccine'nin "RPG" ögelerine bir bakalım. Yazının başlarında belirttiğim gibi oyun bize iki farklı karakter sunuyor. İki karakter arasında ufak beceri farkı var ve oyun boyunca odaların kapılarını açarak, düşmanlara hasar vererek deneyim puanı kazanıyor devamında ise seviye atlayıp karakterimizi güçlendirebiliyoruz. Bir "RPG sever" olarak bu özelliği başlangıçta sevmiş olsam da RPG ögelerinin oyuna aktarılması sırasında bir olumsuzluk var. Karakterimizin seviyesi arttığında, oyundaki düşmanlarımızın güçlerinde hiçbir artma olmuyor ve bu durum zamanla karakterimizi aşırı güçlü hale gelmesine sebep oluyor. Başka bir deyişle: Oyun başlangıçta zor, ilerledikçe kolaylaşan bir yapıya sahip.

Vaccine'nin eleştireceğim son iki noktası da oyunun tekrar eden yapısı ve bazı kontrol zorlukları. Her başladığınızda odaları yer değiştiren malikanede, kısıtlı zaman içerisinde ilacı bulup takım arkadaşınızı iyileştirmeyi başardığınızda yeni bölüme geçiyoruz. Başlayan yeni bölümde ise; takım arkadaşınız gene virüse yakalanmış şekilde yatağında yatıyor ve siz de gene odaları yer değiştiren malikanede ilaç aramaya başlıyorsunuz. Yeni bölümü bir önceki bölümden ayıran üç özellik ise şu şekilde:

- Malikane artık daha büyük ve daha çok sayıda oda içeriyor.
- Önceki bölüme göre daha kısa süreye sahipsiniz.
- Önceki bölümdeki ekipmanınız ve seviyeniz yeni bölüme aktarıldı.

Kısacası; oyun boyunca sürekli aynı işi daha kısa sürede tekrarlamaya çalışıyorsunuz.

Kontrolde yer alan sıkıntılara gelecek olursak: Evet, oyunun kontrolü aynı PlayStation 1 dönemindeki Resident Evil oyunlarındaki gibi ve bu oyunlardan birini oynadıysanız, Vaccine'e alışmak hiç zaman almıyor. Ancak oyun boyunca düşmanınız vurmak, kusursuz nişan almayı gerektiriyor ve hiçbir şekilde düşmana otomatik nişan alma imkanınız yok. Bulunduğunuz odada bir düşman varsa, nişan alma tuşuna basılı tutarak karakterinizi tam doğru açıya denk getirecek şekilde çevirmeniz gerekiyor. Eğer açı hafif saparsa saldırınız ve cephaneniz boşa gider. Bu duruma ek olarak oyunda ani geri dönüş tuşu bulunmuyor. Eğer düşmanınız size fazla yaklaştıysa, yavaşça geri geri yürümekten başka bir seçeneğiniz yok.

İncelememizi toparlarsak Vaccine: Görünüş ve oynanış dinamikleri olarak "nostaljik" havayı yakalayan ancak içerisindeki eksiklikler ile sadece "meraklısına" önerebileceğimiz bir oyun. Şu an Steam üzerinden 18₺, PlayStation Store üzerinden 54₺'na satılan bu yapımın içerisinde barındırdığı her şeyi; eliniz alıştıktan sonra, biraz da şansınızı yardımı ile yaklaşık 1-2 saate deneyim edebilirsiniz.

Vaccine'i denemek isteyen arkadaşlar; oyunu PC (Steam), PlayStation 4, Xbox One ve Nintendo Switch üzerinden alıp oynayabilirler.


Vaccine Nintendo Switch Oynanış Videosu
Logged
YasinG
S.T.A.R.S. Memuru
*

Toplam Puan : 175
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 226


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2019, 12:24:11 »

Bu oyunu hiç farketmedim zamanında.Gerçi şimdi videoyu izleyince de ilgimi çekmedi.Bunu görünce Kabus22 geldi ama aklıma.Bizimkiler aslında o zamana göre iyi oyun yapmışlar.  Tebessüm

Ayrıca Arka Raftakiler serisini beğendim.Ellerine sağlık üstad.Umarım devamı gelir.
Logged
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2290
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 1510


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2019, 21:05:25 »

Kabus 22 zamanına göre gene "iyi" bir oyundu. Belki döneminin en iyi grafik, ses ve oynanış özelliklerini barındırmıyordu ama kötülenecek bir oyun da değildi. Günümüzde bile Kabus 22'den vasat oyunlar çıkıyor. Kabus 22'nin tek hatası, Türk oyuncularının; "Orjinale oyuna para verilmez." dediği bir dönemde çıkmış olmasıydı ki kimsenin bu duruma yapacak bir şeyi yoktu. Oyunu satışa çıkartıp ne olacağını görmeleri gerekiyordu.

Yorum için teşekkürler Yasin. Serinin devamı da gelecek. Tebessüm
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.104 Saniyede 36 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi