logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Silent Hill HD Collection Tarihi  (Okunma Sayısı 111 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2290
Çevrimiçi Çevrimiçi

Mesaj Sayısı: 1510


Üyelik Bilgileri
« : Kasım 29, 2019, 20:05:02 »


Silent Hill 2 ve Silent Hill 3... Silent Hill serisinin en iyi iki oyunu olmanın dışında, aynı zamanda "korku" türünün de en başarılı oyunlarındandır. 2011 yılında çıkan ve başarıyı yakalayan Metal Gear Solid HD Collection'dan sonra duyurulan ve içerisinde Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün HD sürümlerini barındıracak olan Silent Hill HD Collection, sadece duyuru haberiyle bile serinin sevenlerini heyecanlandırmayı başarmıştı. Heyecan yaratmayı başarmış olsa da bu yapımın çıkışı bir hayal kırıklığından öteye gidemedi. Peki ama ne oldu? Büyük bir heyecan yaratan yapımın başarısızlığının altındaki sebepler neydi? Bugünkü yazımızda: Silent Hill HD Collection yapımında gerçekleşen olumsuzluklara değiniyoruz.

Silent Hill HD Collection'un yapımına geçmeden önce Konami'nin Silent Hill planlarına bir bakalım. Çekimleri süren serinin ikinci filmi olan Silent Hill: Revelations 3D'nin (Sessiz Tepe: Karabasan 3D), Kasım 2011'te vizyona girmesi planlanıyordu ve Konami'de filmin vizyona gireceği ayı: "Silent Hill Ayı"na dönüştürmek adına, o sırada yapımı devam eden üç Silent Hill oyununu (Silent Hill: Downpour, HD Collection ve Book of Memories) Kasım 2011 tarihinde, birer hafta ara ile çıkarmayı ve bu sayede Silent Hill serisinden büyük kâr elde etmeyi amaçlıyordu. Ancak hem filmin ertelenmesi hem de oyunların bu tarihe yetişmemesi nedeniyle bu planlar gerçekleşmedi. Konami bu planı Kasım 2011'de gerçekleştirememiş olmasına ve filmin vizyona giriş tarihi üzerinde fazla söz sahibi olmamasına karşın; planını başka bir tarihte sadece oyunlar ile gerçekleştirmekte kararlıydı ve bunun için yapımı devam eden üç oyunu, Mart 2012 tarihinde satışa çıkarma kararı aldı. Oyunları geliştiren ekiplerin bu konuda ne düşündükleri pek önemli değildi, Konami her üç oyunun Mart 2012'ye hazır olmasını istiyordu.

Yukarıda bahsettiğimiz üç Silent Hill oyunu farklı geliştiricilere teslim edildi ve Silent Hill HD Collection'un geliştirilmesi görevi ise Hijinx Studios'a verildi. Eğer bu geliştiriciyi daha önce hiç duymadıysanız kendinizi kötü hissetmeyin çünkü; Hijinx Studios tarafından geliştirilmiş çok oyun yok. Hatta Hijinx Studios tarafından geliştirilmiş olan oyunların tam listesi şu şekilde:

- TouchMaster 3
- Vandal Hearts: Flames of Judgment
- Karaoke Revolution: Glee
- Karaoke Revolution: Glee Volume 2
- Karaoke Revolution: Glee Volume 3
- Silent Hill HD Collection

Görüldüğü üzere Hijinx Stuios, oyun sektöründe yıllarca bulunmuş veya çok büyük yapımlarda yer almış bir geliştirici değil. Ancak bu iş için çok deneyimli bir ekibin olmasına gerek yoktu çünkü; geliştiriciler oyunu sıfırdan yapmayacak, sadece daha önceden satışa çıkmış olan iki oyunu "kaynak kodlarını" kullanarak grafiksel anlamda geliştirip, mevcut jenerasyon oyun konsollarında çalışır hâle getireceklerdi. Bu basit bir işlem gibi görülse de Silent Hill HD Collection'un sıkıntıları tamda burada baş gösteriyor.

Bilmeyenler için kaynak kodu: Herhangi bir yazılımın makine diline çevrilmeden önce insanların okuyup, üzerinde gerekli düzenlemeleri yapabildiği programlama diliyle yazılmış halidir. Oyunun kaynak kodları olmazsa geliştirici ekip; gerekli düzenlemeleri yapmak için önce oyunun mevcut sürümünün dosyalarını kırmalı, ardından düzenlenecek dosyaları bulmalı ve son olarak düzenlemeler bittiğinde her şeyi tekrar makine diline çevirmeleri gerekliydi. Bu işlemi gerçekleştirmek her programcı için zor ve uzun süren bir işlemdir; ayrıca oyunun çıkış tarihi daha önceden belirlendiği ve daha da geciktirilemeyeceği gerçeğini göze önüne alırsak, Hijinx Studios'un bu işlemlere ayıracak zamanı yoktu.

Hijinx Studios'un şansına Konami, her yazılım geliştiren firmanın yapması gerektiği gibi Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün kaynak kodlarını elinde bulunduruyordu. Tek sıkıntı bu kaynak kodları oyunların son sürümlerine ait değillerdi. Eksik dosyalar ve hatalar barındıran kaynak kodları ile işleme başlayan Hijinx, kendilerine verilen süre içerisinde hem bu eksikleri gidermeli hem de oyunu PlayStation 3 ve Xbox 360'da HD olarak çalışır hale getirmeliydi.

Hazır söz "eksik dosyalardan" açılmışken. Konami'nin elinde bulundurduğu kaynak kodları, "seslendirme" dosyalarını da barındırmıyordu ve Konami, bu iki oyuna ait ses kayıtlarını da kaybetmişti ve bu sayede Hijinx Studios'un "halledilmesi gereken işler" listesine bir yeni bir iş daha eklenmiş oldu. Muhtemelen şu an hepimizin aklına "Eski oyunlarda seslendirme yapanları tekrar çağırsınlar." gelmiş olabilir ancak Silent Hill 2'de "James Sunderland" karakterini seslendiren Guy Cihi açıklamasına göre; bu oyunlarda seslendirme yapan bazı ses sanatçıları, Konami ile o zamanlardan sorunlar yaşamış ve hatta kendisi de dahil olmak üzere aralarında parasını alamayanlar bile olmuş. Bu sebepten dolayı da Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün orijinal seslendirmenlerinin bir çoğu Silent Hill HD Collection'da görev almak istememiş. Kendisini orijinal seslendirmenler ile Konami arasındaki karmaşanın içinde bulan Hijinx Studios, bu sorunu yeni seslendirmen kadrosu ile çalışarak çözmek istese de Silent Hill serisinin hayranları bu haberden pek memnun olmamıştı.

Konami'nin ısrarı üzerine Silent Hill HD Collection eksiklikleri ve mevcut hataları henüz çözüme kavuşamamış olmasına karşın, 20 Mart 2012 tarihinde satışa çıktı ve tahmin edebileceğiniz üzere hem inceleme siteleri/dergileri hem de serinin hayranları tarafından büyük tepkiler aldı. Evet, her iki oyunu baştan sona oynayıp bitirmek mümkündü ancak daha önceden PlayStation 2 için çıkmış ve hiçbir büyük hata bulundurmayan yapımların HD sürümleri, PlayStation 3 ve Xbox 360'da hem grafiksel hem de teknik açıdan birçok sorun barındırıyordu. Aniden kaybolan veya PlayStation 2 sürümüne göre çirkin görünen kaplamalar, seslerde oluşan senkronizasyon sorunları, oyun için FPS düşüşleri hatta donmalar. Kısacası Silent Hill HD Collection, bir oyunda mümkün olabilecek bütün sorunları barındırıyordu.

Durum böyle olunca birçok kişi oyunun bu sıkıntılarından Hijinx Studios'u sorumlu tuttu. Ancak Sillent Hill HD Collection'da görev olan eski Konami çalışanı olan Tomm Hulett, yaptığı açıklamalar ile bazı gerçekleri gün yüzüne çıkararak (kayıp kaynak kodlarından da bahsetti), Silent Hill HD Collection'nın bu denli kötü olmasında Konami'nin de suçu olduğunu belirtti.

Sorunlu çıkışın ardından Hijinx Studios, bu sorunları giderecek güncellemeler üzerinde çalıştıklarını belirtti ve oyunun PlayStation 3 sürümündeki bazı sorunları gideren bir güncelleme yayınladı. Xbox 360 sürümü için ise herhangi bir güncelleme yayınlanmadı çünkü belirtilenlere göre Konami, Silent Hill HD Collection için daha fazla bütçe ayırmak istemedi ve oyunu mevcut hâli ile bırakma kararı aldı. Günümüzde Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün ne orijinal ne de HD sürümlerini dijital olarak satılmıyor ve işin bir diğer ilginç yanı ise Silent Hill HD Collection'nın kısmen sorunları giderilmiş olan PlayStation 3 sürümünü şu an PlayStation 4'te oynamak mümkün değilken, oyunun daha bozuk Xbox 360 sürümünü "Xbox geriye uyumluluk" özelliği ile Xbox One'da oynamak mümkün.

Peki yazının başında belirttiğimiz ve Silent Hill HD Collection gibi Mart 2012 tarihinde çıkması planlanan diğer iki oyuna ne oldu? Kısaca bahsetmek gerekirse; Silent Hill Downpour, 13 Mart 2012 tarihinde çıktı ve aynı HD Collection'da olduğu gibi teknik hatalar barındırdığı için eleştirilere maruz kaldı. Normal koşullar altında Konami'nin baskısı ile Mart 2012'nin son haftasında çıkması planlanan Silent Hill: Book of Memories ise çıkarılmaya hazır olmadığı ve diğer iki oyun ile aynı eleştirileri almaması için ertelendi ve 16 Ekim 2012 tarihinde çıkışını gerçekleştirdi.

Silent Hill HD Collection'nun geliştirici olan Hjinx Studios, oyunun çıkışından bir süre sonra yaşadığı finansal sorunlar nedeniyle kapandı.
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1307
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 569


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2019, 01:52:25 »

Şimdi anlaşıldı HD Collection'ın neden bu kadar başarısız olduğu, oyunların beta versiyonlarıyla HD sürümün yapıldığından haberim vardı ama bu kadar eksiğin olduğunu bilmiyordum. Demek ondan seslendirme sanatçıları değişmiş. Ama okuduklarıma şaşırdım desem yalan olur, çünkü Konami bu, her şeyi yapar. Şirket oyunun son sürümünün kaynak kodlarını bile saklamamış, hadi onu geçtim, bari seslendirme sanatçılarının kayıtlarını ayrı bir yerde sakla falan ne bileyim. Şaka gibiler cidden. Sırıtma Milletin parası falan kalmış bir de içeride, kim bilir daha neler neler dönüyor da haberimiz yok bu Konami içinde. Emeğine sağlık Berkay, bayağı şey öğrendim sayende. Forever
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.23 Saniyede 35 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi