logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Resident Evil 3 (2020) Fragman Detayları  (Okunma Sayısı 484 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2337
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1542


Üyelik Bilgileri
« : Aralık 12, 2019, 21:13:53 »


Geride bıraktığımız Salı günü (10 Aralık 2019) Sony'nin State of Play etkinliğinde yayınlanan Resident Evil 3 (2020) fragmanını hepimiz izledik. Tamamı yaklaşık 3 dakika süren ve başlangıcında Resident Evil 2 (2019)'a yer veren fragman, yeni oyunun sahnelerini atlaya atlaya göstermiş olsa da dikkatlice bakıldığında, birkaç detay yakalamak mümkün. Bizler de bugünkü yazımızda; fragmanda yer alan detaylara ve aynı zamanda bu detaylardan yola çıkarak edindiğimiz bazı teorilere yer verdik.

Başlamadan önce ufak bir spoiler uyarısında bulunmakta fayda var. Eğer Resident Evil 1, Resident Evil Remake, Resident Evil 2 (1998), Resident Evil 2 (2019) ve Resident Evil 3: Nemesis oyunlarını henüz oynamadıysanız ve bu oyunlar hakkında spoiler almak istemiyorsanız, lütfen yazının geri kalanını okumayın.

Yazıda bahsedeceğimiz detayları aşağıdaki fragmandan takip edebilirsiniz:



1- Resident Evil 3 (2020) fragmanı; videonun 0:40'ın aralığında başlıyor ve Jill'in apartman dairesinden kaçışına tanıklık ediyoruz. Resident Evil 3: Nemesis'i oynayan takipçilerimiz hatırlayacaklardır ki oyun; Jill'in apartmanından ateşlerin arasından atlayarak çıkması ile başlıyordu, ancak apartmanın içinde neler yaşandığına dair oyunculara bir bilgi verilmiyordu. Fragmandan anladığımız kadarıyla Nemesis, S.T.A.R.S. üyelerini şehir sokaklarında aramaya başlamadan önce Jill'in evine gitmiş.

Jill'in apartman dairesi ile ilgili bir diğer detay ise fragmanın sayılı sahnesinde bu daireye yer verilmiş olmasıdır. 02:04 ve 02:11'deki sahnelerde Jill'i evinde görüyoruz. Buradan da yeni oyunun apartman dairesinde başlayacağını ve kısa süreliğine de olsa Jill'in evini gezebileceğimizi tahmin edebiliriz. Resident Evil 2 (1998)'in açılış sinematik sahnesi olan benzin istasyonu, Resident Evil 2 (2019)'da oynanabilir bir bölüm olarak bulunuyordu. Benzer durumu Resident Evil 3 (2020)'de Jill'in evinde yaşayabiliriz.

2- Nemesis'ten kaçma sahnelerine gelecek olursak, eğer dikkatlice bakar ve fragmanı doğru yerlerde durdurup, görüntü parlaklığını artırırsanız Nemesis'i dört farklı sahnede anlık olarak görebilirsiniz. Aşağıdaki görselleri büyültmek için üstlerine tıklayın.




Üçüncü (sol alttaki) görsele dikkatlice bakarsanız; Nemesis'in arkasında kırmızı, parlak objeyi fark edebilirsiniz. Görünen bu nokta oyun boyunca Nemesis ile mücadele etmemiz gereken anlar için yapılmış bir zayıf nokta olabilir mi? Bunu bekleyip göreceğiz. (Umarız öyle değildir.)

3- Hazır söz "Nemesis"ten açılmışken şimdilik fragmanı bir kenara bırakalım ve Nemesis'in tasarımına geçelim (Hayır, burnundan bahsetmeyeceğim). Nemesis'in yeni tasarımında yer alan sarı renkteki, "Caution" yazılı etiketleri fark ettiniz mi?



Bu etiketlerin nereden ilham alınıp tasarıma eklendiği konusunda bir açıklama gelmemiş olsa da, tasarımdaki bu yeni eklenti akıllara; Capcom'un zamanında Resident Evil 3: Nemesis oyununun, Sega Dreamcast sürümünü tanıtmak için kullandığı reklam görsellerini getiriyor.


4- Bu ufak detaydan sonra tekrar fragmana dönelim. Dario Rosso haricinde Resident Evil 3: Nemesis'te karşılaştığımız bütün karakterlere yer verilen fragmanın 01:57 - 01:58 aralığında Tyrell Patrick'i, Carlos Oliveira ile birlikte R.P.D. bahçesine girerken görüyor ve hemen ardından Carlos'un "S.T.A.R.S. ofisi bu yönde olmalı," dediğini duyuyoruz. Belki de Resident Evil 3 (2020)'de S.T.A.R.S. üyelerinin peşinde olan tek kişi Nemesis değildir?


5- Artık fragmanın sonlarına gelmiş olsak bile detayların sonuna gelmedik. Eğer fragmanı 02:18'de Nikolai'ın gülümseyen yüzü belirmeden önce durdurmayı başarırsanız, "Hunter β" kod adına sahip B.O.S.'ı görebilirsiniz.


6- Fragmanın son detayı için 02:22'ye bir kez daha Jill'in apartman dairesine... Daha doğrusu lavabosuna gidiyoruz. Bu sahnede Jill aynadaki yansımasına baktığında aralıklar ile kendisini zombiye dönüşmüş olarak görüyor. Bu sahneyi ilk izlediğimde; "Jill, Nemesis'ten enfeksiyon kaptığı için kendisini öyle görüyor," diye düşünmüştüm. Ancak bu sahne Jill'in evinde, daha enfeksiyona kapılmadan önce gerçekleşiyorsa bu durum; Jill'in Resident Evil 1 sırasında Spencer malikanesindeki olaylardan psikolojik olarak etkilenmiş olduğu ve olayları henüz atlatamadığı anlamına geliyor.


7- Fragman detaylarımızın sonuna gelmiş olsak da bahsetmek istediğimiz son ufak bir ayrıntı daha var ve bu detay, oyun mekanikleri ile ilgili. Aralarında Resident Evil 3 (2020)'nin oyun içi görüntüleri bulunan "Resident Evil 3 - Special Developer Message (Gameplay First Look)" isimli videoyu izlediğinizde, oyuna yeni "savuşturma" mekaniği eklediklerini görebilirsiniz. Bu sayede zombilerin ve diğer B.O.S.ların ani saldırılarından son anda kaçmak mümkün olacak. Umarız bu dinamik oyuna iyi yansıtılır ve oyunun zorluğunu düşürmez.

Bu maddede bahsettiğimiz videoyu baştan sona izlemek istemiyorsanız, "savuşturma" mekaniğine aşağıdaki Twitter sayfasından göz atabilirsiniz:

Where's Barry Twitter Sayfası

Bu yazıdaki detayları daha önce fark edebildiniz mi ya da burada olmayan, farklı bir detaya denk geldiniz mi? Konu hakkındaki yorumlarınızı Facebook sayfamıza veya buraya yazmaktan çekinmeyin.
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1327
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 638


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2019, 23:04:47 »

Emeğine sağlık Berkay, yine süper bir yazıya el atmışsın. Şahsen şu Hunter'la alakalı detayı hiç fark etmemiştim. O anın heyecanı mı dersin yoksa sahne hızlı geçtiğinden mi dersin artık, orası tartışılır. Sırıtma Onun dışında, Jill'in şu aynada olan sahnesi cidden etkileyici, ben onu kendimce o anda "Hayal görüyor olmalıyız." dediğinden herhalde aklında direkt kurtulamadığı an canlanıyor diye düşündüm. Yani kurtulamadığını ve onun sonunun da zombi olarak bittiğini düşünüyor diye düşünmüştüm. Senin dediğin de duruma gayet uyuyor. Forever
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 945
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 859


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : Aralık 12, 2019, 23:23:01 »

Bu tarz fragman inceleme yazılarına bayılıyorum ya Tebessüm Gözden kaçan fazlaca detayı yakalamamı sağlıyor Forever Yalnız beşinci detaya oha diyorum Sırıtma Sırıtma
Bu arada, şu ayna sahnesinde ben o sahnenin ilerleyen kısımlarda gerçekleştiğini ve kızın yavaş yavaş sıyırmaya başlayacağını düşünmüştüm ama herhalde böyle olmayacak Sırıtma Sırıtma
Ellerine sağlık hocam Forever
Logged
YasinG
S.T.A.R.S. Memuru
*

Toplam Puan : 175
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 252


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 13, 2019, 14:04:57 »

Eline sağlık üstad.Zombilerden sıyrılma çok güzel olmuş.Hunterlardan kaçarken kullanılması güzel olur.Yalnız sıyrıldıktan hemen sonra duruyor.Onun mesafesini biraz daha artırabilirler.
Logged
quareshan
Yeni Üye
*

Toplam Puan : 0
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1

Avatar Yok

Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : Aralık 13, 2019, 17:33:49 »

Resident Evil 3 Special Developer message videosunun 1:26 saniyesinde orjinal oyunda Brad ile ilk konuştuğumuz Jack's Bar'ı görebilirsiniz.
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3269


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Aralık 13, 2019, 23:47:58 »

Jil'in apartman dairesi detayı oldukça hoşuma gitti. Ben fragmanı ilk izlerken o kaçış ânı R.P.D.'de yaşanıyor sandıydım. Açıkçası bir macera öğesi olarak oyunun başlangıcında, etraftaki nesnelerle etkileşime geçerek bize Jil'in evini araştırıp tanıma imkânını tanırlarsa hârika olur! Ama Capcom böyle bir şeyin altından kalkamaz sanırım.

6'ıncı detaydaki mevzuysa spekülasyon oluşturmak için konulmuş bir görüntü gibi geldi bana. Bir ihtimal oyunda hiç böyle bir şeyle karşılaşmayabiliriz bile. Ancak Hocam, bir konuda senin fikrine karşı çıkacağım. Bu görüntünün, başta enfeksiyon sonucu olduğunu düşündüğünü; ancak sonradan enfeksiyondan öncesine âit olduğunda karar kıldığını belirtmiştin. Hayır! Bu enfeksiyon sonrasında da olabilir. Enfeksiyondan ötürü baygın düşen Jil, bu şekilde rahatsız edici bir rüya görüyor olabilir. Buna karşın Jil'in kıyâfetleri, bu anlık enfeksiyonlu-enfeksiyonsuz geçişler esnâsında neden değişiyor, bir anlam veremedim. Boşuna grafik kasmışlar Sırıtma Neyse...

Hocam, ellerine sağlık, bizi gururlandırdın yaptığın bu çalışmayla Forever
Logged
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2337
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1542


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Aralık 14, 2019, 20:00:25 »

Yorumlar için teşekkürler. Forever

Eline sağlık üstad.Zombilerden sıyrılma çok güzel olmuş.Hunterlardan kaçarken kullanılması güzel olur.Yalnız sıyrıldıktan hemen sonra duruyor.Onun mesafesini biraz daha artırabilirler.

Bak ona o kadar dikkat etmemiştim. O zaman bu hareketi sadece bir saldırıdan kurtulmak için yapabileceğiz. Eğer sıyrıldığımız saldırının ardından ikinci saldırı gelirse, ondan kaçınma gibi bir şansımız olmayacak.

Resident Evil 3 Special Developer message videosunun 1:26 saniyesinde orjinal oyunda Brad ile ilk konuştuğumuz Jack's Bar'ı görebilirsiniz.

Special Developer Message videosundaki her şeyi dikkatlice bakamamıştım, güzel bir detay yakalamışsınız. Tebessüm Eski oyundaki önemli sahneleri yeni oyunda görmek güzel olacak.

...
6'ıncı detaydaki mevzuysa spekülasyon oluşturmak için konulmuş bir görüntü gibi geldi bana. Bir ihtimal oyunda hiç böyle bir şeyle karşılaşmayabiliriz bile. Ancak Hocam, bir konuda senin fikrine karşı çıkacağım. Bu görüntünün, başta enfeksiyon sonucu olduğunu düşündüğünü; ancak sonradan enfeksiyondan öncesine âit olduğunda karar kıldığını belirtmiştin. Hayır! Bu enfeksiyon sonrasında da olabilir. Enfeksiyondan ötürü baygın düşen Jil, bu şekilde rahatsız edici bir rüya görüyor olabilir. Buna karşın Jil'in kıyâfetleri, bu anlık enfeksiyonlu-enfeksiyonsuz geçişler esnâsında neden değişiyor, bir anlam veremedim. Boşuna grafik kasmışlar Sırıtma Neyse...


Dediğin gibi de olabilir hocam. Hatta belki de fragmanın başlarında gördüğümüz Jill'in apartman içinde Nemesis'den kaçması da bahsettiğin rüyaya ait olabilir. Neticede oyunlardaki bir sahnenin kesilip, fragmanlarda iki farklı sahneymiş gibi gösterilmesi yeni bir durum değil.
Logged
leon scott kenedy
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 1927
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1579


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : Aralık 14, 2019, 23:58:19 »

"Dodge" yani "Sıyrılma" konmasını en başından beri bekliyordum. Arkanızdan elinde bazuka ile sizden hızlı koşan bir "hayvanımsı yaratıktan" başka türlü kaçamazsınız. Re3'ten beklediğim 3 şeyden birisi buydu ki zaten hardcore modunda çok büyük bir olayı olmayacak, RE2'te 2 kere üst üste "engage" yapabiliyordu zombiler, yani 1'inden kaçsan 2.den kesin kaçışın şüpheli şimdilik.
Diğer beklediğim şey oyunun başında Jill'in konuşma sahneleri.
Son olarak ise ikonik Braad'in ölüm sahnesi harici (umarım yine R.P.D bahçesi olur) oyunun başlangıcında patlama içerisinden çıkan Jill animasyonu. Bu animasyon ufak birşey değildir, oyunun ciddiyetini, ne zorluklarla hayatta kalacağını belirtir Sırıtma Belki evini bir boss'un basması sonucu (Mr.X spekülasyonu da dönüyor) Jill böyle bir başlangıç yapıyordur fakat daha önce biz bilmiyoruzdur, biraz derinleştirmek için kullanılabilir.
Unutmadan, ben de T-Virüsü enfeksiyonu sonucu Jill'in flashback göreceğini düşünmekteyim. Yani Jill gibi bir karakterin PTSD geçirmesi çok komik olurdu.
Logged
YasinG
S.T.A.R.S. Memuru
*

Toplam Puan : 175
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 252


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : Aralık 16, 2019, 09:54:12 »

Fragmandaki boss Nemesisten çok MR.X e benziyor zaten.Oyunun başında gerçekten MR.X Jill'in evini basıyor olabilir.Ama orda STARS demesi biraz çelişkiye düşürdü,belkide öylesine koydular o sesi.
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3269


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #9 : Aralık 26, 2019, 15:46:22 »

Fragmandaki o başlangıçta gördüğümüz görüntüler, ana oyunda hiç olmayabilir bile Yasin. Bu yorumu burada daha önce yaptım mı bilmiyorum da, senin yorumun tekrar aklıma düşürdüğü için yeniden yazmış bulundum Forever Sırıtma O yüzden bu fragmanın başına fazla takılmayın Ciddi
Logged
YasinG
S.T.A.R.S. Memuru
*

Toplam Puan : 175
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 252


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #10 : Aralık 26, 2019, 23:27:37 »

Dejavu oldu sanki üstad. Sırıtma
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3269


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #11 : Aralık 27, 2019, 01:05:08 »

Valla kafam iyi değil şu sıralar azizim Sırıtma İnsan bedeninin kaldıramayacağı denli farklı işe yönelmiş durumdayım. Sonum iyi değil Sırıtma
Logged
LastEscape
S.T.A.R.S. Memuru
*

Toplam Puan : 450
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 98


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Ocak 14, 2020, 00:30:52 »

Fragmandaki boss Nemesisten çok MR.X e benziyor zaten.Oyunun başında gerçekten MR.X Jill'in evini basıyor olabilir.Ama orda STARS demesi biraz çelişkiye düşürdü,belkide öylesine koydular o sesi.

Fragmanın başında görülen yüksek olasılık Nemesis fakat HammerHead'ın paylaştığı 4 resim içinde sol baştan 2. resim Mr. X ile çok benzeşiyor fakat sol baştan 4. resim ise Nemesis'i andırıyor zaten tam o sahnede kısıkta olsa S.T.A.R.S. sözleri duyuluyordu acaba Bilal'in dediği gibi tüm bunlar kötü bir rüyadan ibaret olabilir mi ? çünkü şuan bir kabus olması daha mantıklı gibi geldi bana diğer yandan Orijinal RE 3 Nemesis de oyun başı patlama esnasında sadece apartmandan dışarıya doğru kaçıyorduk Nemesis ile karşılaşmamız daha sonradan gerçekleşmişti Acaba diğer yandan Jill'in aynada kendini zombi olarak görmesi de bu olasılığa işaret ediyor olabilir mi ? Acaba ayrıca şunu da eklemekte fayda var RE 1 de ki Spencer konağı olaylarından sonra Jill T-Virüsü'nü yaratan Umbrella'nın peşini bırakmamakta kararlı fakat araştırmasının bir evde kalma emriyle askıya alındığı ve dairesinin 24 saat gözetim altında tutulduğu yazıyor. Umbrella Jill'i onlar için bir tehdit görüp şirketin gerçek yüzünü ortaya çıkaracağını düşünerek onu ortadan kaldırmak için dairesine Nemesis'i göndermiş olabilirler bizde fragmanda tam bu kısmı görüyor olabiliriz.
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2020
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.074 Saniyede 36 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi