logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Resident Evil 3 (2020) Nemesis Fragmanı Detayları  (Okunma Sayısı 403 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2420
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1564


Üyelik Bilgileri
« : Ocak 16, 2020, 20:09:06 »


Geçtiğimiz günlerde Resident Evil 3 (2020) için yeni bir fragman yayınlandı ve Nemesis'in yeni oyunda nasıl olacağına dair merakımız az da olsa giderildi. Yaklaşık 2 dakika süren fragman ve beraberinde yayınlanan oyun içi görseller, oyun hakkında çok fazla bilgi vermese de bazı ufak detaylar barındırıyorlar. Bizler de Aralık 2019 tarihinde Resident Evil 3 (2020)'nin duyuru fragmanına yaptığımız "detay ve teori" yazımızın aynısını yeni fragmanda da yaptık. İşte Nemesis fragmanında gözümüze çarpan birkaç detay ve detaylardan ortaya çıkardığımız bazı teoriler:

Bir önceki yazımızda olduğu gibi gene ufak bir spoiler uyarısında bulunalım. Eğer Resident Evil 3: Nemesis'i henüz oynamadıysanız ve bu oyun hakkında spoiler almak istemiyorsanız, yazının geri kalanını okumayın.

Bu yazıda belirteceğimiz detayların aralıkları aşağıdaki fragmandan alınmıştır:



1- İlk detayımız tam olarak fragmanın başlangıcı olan 0:04-0:06 aralığında yer alıyor. Yere düşmüş durumda olan Jill'e hamle yapan Nemesis'in yüzüne dikkatlice bakarsanız; Nemesis'in üzerindeki "ambalaj" benzeri maddenin henüz tam açılmadığını, yüzünün sadece küçük bir bölümünün açık olduğunu fark edebilirsiniz.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Fragman ile beraber yayınlanan oyun için görsellere baktığımızda ise Nemesis'in üzerindekilerin zaman için yırtıldığını görmek mümkün. (Muhtemelen oyun sırasında alacağı hasarlardan dolayı yırtılacak.)


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Bu detaylardan yola çıkarak: Nemesis'in ikinci formuna geçiş evrelerini oyun içinde görebiliriz.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

2- Fragmanı çok fazla ileri sarmayın çünkü bir sonraki detayımız fragmanın 0:07 saniyesinde beliriyor ve çok fazla dikkat gerektirmiyor. Bu sahnede Nemesis, Jill'i kafasından tutup fırlatıyor. Bu hareketin yeni yapıma Resident Evil 3: Nemesis'den aktarıldığını söyleyebiliriz ve o oyunu oynamış herkes çok büyük ihtimal ile Nemesis tarafından birçok kez bu şekilde fırlatılmıştır.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

3- Artık Jill'in Nemesis tarafından hırpalanmasını geride bırakıp fragmanın 0:13 saniyesine, Carlos'un Jill'e yardım ettiği sahneye geçelim. Muhtemelen hepimiz bu sahneyi izlerken Carlos ile Jill'e odaklandık. Şimdi sizden o sahnede görülen binalara, binaların pencerelerine ve kapılarına odaklanmanızı istiyorum.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Yukarıdaki görselde binalara dikkatlice baktığınızda, sol üst köşede R.P.D. girişini fark etmişsinizdir. Merak etmeyin bu maddede belirteceğim tek detay R.P.D. girişi değil. Eğer Resident Evil 2 (2019)'u dikkatlice inceleyip, oynadıysanız bu sokak size tanıdık gelebilir. Fragmanda ve yukarıda gördüğünüz bu sokak; Resident Evil 2 (2019)'un 1. senaryosuna başladığımız (benzin istasyonu sonrası) sokak. Eğer oyun başlar başlamaz sola dönerseniz, fragmandaki sahnenin gerçekleştiği yeri görebilirsiniz.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Ayrıca bu görsellerdeki yer ile R.P.D. girişi arasındaki mesafeye bakarak, Jill ile Carlos'un ilk defa karşılaşacakları yerin; R.P.D.'nin bir sokak ötesi olacağını söyleyebiliriz. (Resident Evil 3: Nemesis'deki ilk karşılaşma ya gazete ofisi ya da restoranda gerçekleşiyordu)

4- Fragmanımız son detayı için 0:34'e geçelim. Bu sahnede ve fragmanın devamında gördüğümüz kadarıyla Resident Evil 3: Nemesis'de saat kulesine gitmek için kullandığımız tramvayı, yeni oyuna metro olarak değiştirmişler. Bu detay ile oyunun orijinal halinden bir şeyin daha bozulduğunu görsek de aynı zamanda; Resident Evil Outbreak: File #2'nin "Underbelly" bölümünün de yer altı metro istasyonunda geçtiğini hatırlatmakta fayda var. Belki bu iki istasyon arasında bir bağ vardır ve bu sayede birkaç Outbreak göndermesi (easter egg) ile karşılaşırız? (Sadece belki...)


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

5- Fragmanda çok fazla detay bulunmasa da yayınlanan oyun içi görsellerin arasında bahsetmek istediğimiz iki detay bulunuyor. Bunların ilk: Nemesis'in bazukası ile Jill'i kaldırdığı ve ben de dahil olmak üzere bazılarımızın "absürt" bulduğu görsel.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Bu görselin belli bir alanının parlaklığı arttırdığımızda, yere tebeşir ile yapılmış bir çizim gözümüze takılıyor. Çizim ve yakınında bulunan merdivenlerden yola çıkarak, görseldeki yerin Resident Evil 3: Nemesis'deki barın arka sokağı olduğu söylemek mümkün.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

6- Yazımızın son detayı için Mikhail, Carlos ve Tyrell'in kendi aralarında konuştukları görsele bakalım:


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Eğer Carlos'un arkasında bulunan "Stalker" isimli filmin posterine dikkatlice bakarsanız, posterdeki yaratığın "Alien" film serisindeki "Xenomorph" isimli yaratıklara benzediğini görebilirsiniz. Merak edenler için ise Resident Evil 3'deki olaylar 28 Eylül 1998 tarihinde gerçekleşiyor, bu tarihe en yakın zamanda vizyona girmiş olan Alien filmi ise 6 Kasım 1997 tarihinde vizyona girmiş olan "Alien: Resurrection" (Yaratık: Diriliş) isimli filmdir.


(Görseli büyültmek için üzerine tıklayın)

Bu yazıdaki detayları daha önce fark edebildiniz mi ya da burada olmayan, farklı bir detaya denk geldiniz mi? Konu hakkındaki yorumlarınızı Facebook sayfamıza veya buraya yazmaktan çekinmeyin.
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 957
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 904


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2020, 17:00:54 »

Çok hoş bir konu olmuş yine Berkay hocam Forever Daha önceden de demiş olabilirim, bu tarz çalışmalara her daim bayılmışımdır. Bu arada, beşinci maddeye "OHA!" dedim. O kaosun içinde nasıl fark ettin yahu? Yani rahatlıkla gözden kaçabilecek bir şey... Gözlerine sağlık vallahi Forever

Son madde de hoşuma giden bir başka detay oldu Tebessüm Yalnız DeLorean'i daha göremedik. Ya da ben fark etmemiş olabilirim. O ne zaman çıkacak acaba sahneye?
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1337
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 651


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2020, 23:07:43 »

Vay be, şu Nemesis'in Jill'i saçma sapan bir şekilde roketin ucuyla yukarı kaldırdığı sahnedeki çizimi hiç fark etmemişim. Fotoğraftaki o pozisyon öyle garibime gitti ki, arka plana odaklanamamışım bile, mekan oldukça orijinaline benziyor ve hiç beklemediğim bir şeydi o, cidden şaşırdım, mutlu da oldum. Ayrıca şu Carlos'un koşup geldiği yere bakarsak demek ki bizimkiler R.P.D.'nin az ilerisinde karşılaşacak ve büyük bir ihtimalle de bu sahne Brad Nemesis tarafından öldürüldükten sonra, veya Jill hızlı hızlı evinden çıktıktan sonra. Resident Evil 2 (2019)'da da R.P.D.'ye varmak 2 dk bile sürmüyordu, bunda da Jill'in evinden çıkıp gelmesi uzun sürmüyordur diye düşünüyorum. Ayrıca metro istasyonuyla Outbreak göndermesi yapabilecekleri ihtimali mutlu ediyor beni, çünkü yine Resident Evil 2 (2019)'da şu heykelin altından açılan gizli geçit ile gönderme yapmışlardı. Ayrıca geçende gördüğüm bir habere göre şu Resistance'daki karakterler ana senaryoda da hayatta kalan olarak gözükecekmiş, o tipler nereden fışkıracak merak ediyorum. Şu Sandwich soyadlı olan vardı, Jill onunla karşılaşsın da meşhur Jill Sandwich espirisini yapalım. Sırıtma
Emeğine sağlık Berkay, çok iyi bir yazı olmuş. Yine fark etmediğim detayları fark ettim sayende. Forever

Yalnız DeLorean'i daha göremedik. Ya da ben fark etmemiş olabilirim. O ne zaman çıkacak acaba sahneye?

Onu da kaldırdılar gibi hissediyorum ya bakalım, umarım yanılırım. Sırıtma
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 957
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 904


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Ocak 25, 2020, 02:57:07 »

Ben onları bir kaldırırım var ya... Neyse! Sırıtma
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2020
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.215 Saniyede 36 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi