Gönderen Konu: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi  (Okunma sayısı 40 defa)

LW

  • Site Kurucusu
  • Ölümüne Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 1872
    • Profili Görüntüle

Nintendo 3DS taşınabilir konsoluna özel olarak Capcom'un hazırladığı Resident Evil Revelations oyununun, piyasaya sürülüş tarihine adım adım yaklaşıyoruz ve bu kadar yaklaşmamıza rağmen hâlâ daha oyunun senaryosuna tam anlamıyla vakıf olamadık.
 
Serinin ilk başlangıcından bu yana 15 yıl geçmişken, şu an için hep bahsettiğimiz Resident Evil’ı böylesine kült bir seri hâline getiren özelliklerinden pek bir şey kalmamış durumda. Esas konumuz olan Resident Evil Revelations ile ilgili detaylara geçmeden önce serinin geçmişi ve günümüze kadar olan süreciyle alakalı birkaç söz söylemezsek olmaz.
 
Resident Evil oyununu ele aldığımızda ilk sorumuz, “Resident Evil ne demek?” olmalı. Nesnel bir açıklama yapmak gerekirse nedir yani bu oyun? Klasik Resident Evil oyunları üzerinden böyle bir soru sorulsa yanıtı kesinlikle; hayatta kalma korkusu ve gerilim gibi öğelerce karakterleri, mekânları, müzikleri, bulmacaları ve derin bir senaryoyu kendi içinde bağdaştırabilmiş efsane bir seri olurdu. Ama bu yanıt; 4. ve 5. oyunlar başta olmak üzere, daha sonrasında da çeşitli platformlara çıkan yan oyunlarla birlikte, oldukça değişti. Sözün özü Resident Evil, zamana ayak uydurayım derken geçmişinden iz bırakmayan bir oyun hâline geldi. Yeni ve eski olarak iki RE kitlesini ortaya çıkaran bu durum, piyasaya sürülen her yeni oyundaki beklentinin de farklılaşmasına sebep oldu. Ve işte bu düşüncelere paralel olarak Resident Evil Revelations’ın detaylarına inmeye başlayalım.



Resident Evil Revelations, isminden de anlaşılacağı üzere içerisinde büyük, hatta ölümcül gizler taşıyan bir oyun olma özelliğine sahip. Aslında "Revelations" ismi ilk duyulduğunda herkes, farklı anlamlar yükleyerek oyunun konusu hakkında kendi düşüncelerini söylemişti. Belki de Capcom, oyunda oluşturmak istediği etkiyi, isimle birlikte en başından itibaren öne çıkartmak istemişti, kim bilir?

Fırtınanın En Şiddetli Olduğu Yer Kalbidir…


E3 2010'da yayınlanan ilk fragmana göre oyun, yeni nesil akranlarından çok farklı bir yol çiziyordu. Karakterlerin tasarımları ve mekânın benzerliği, neredeyse Resident Evil 5'in Lost in Nightmares ekstra oyunuyla tıpatıp aynıydı; ancak bunların dışında fragmandaki senaryo, Jill ile Chris'in birbirlerine silah doğrultması ve bir sandalyeye bağlanmış hâldeki adamın fazlasıyla Chris'e benzemesi, oyunun hayranlarını düşünce bakımından fazlasıyla zorluyordu. İlk fragmandan itibaren bu yaşanılanlar sonucunda öylesine farklı düşünceler ortaya çıktı ki, artık oyunun hayranları arasında yakalanan en ufak bir ipucu, geçmişte ölen karakterleri yeniden diriltmeye muktedir olmuştu.


Bu şekilde "Revelations"ın anlamı, oyunun açığa çıkarılan her yeni detayıyla birlikte kendince olağandışı bir anlam kazanmaya başlamıştı. Ardından düşünceler, senaryo üzerinde gidip gelmeye başladı ve çok geçmeden anlaşıldı ki, ilk fragman yalnızca bir önizleme, yalnızca bir ağacın verdiği olgunlaşmamış meyveymiş. Resident Evil Revelations'ın o akıl almaz senaryosu, aslen ilerleyen günlerde kendini göterdi ve eski oyuncuların belleğine, unutulmaya yüz tutmuş bir tadı tekrardan nüfuz ettirdi. Acaba bu oyun... Bu oyun... Acaba bu oyun, eski Resident Evil gibi mi olacaktı?!

Resident Evil: Revelations Saf Bir Korku Oyunu mu?


RE Revelations resmi olarak duyurulup da fuarlarda boy gösterdiği vakit, aynen üstte belirttiğim tarzda sorulara maruz kaldı: Bu oyun, eski Re taraftarlarına yönelik mi olacaktı? Çok geçmeden cevap, Resident Evil'in şu anki genel yapımcısı Masachika Kawata'dan geldi. Yaptığı her röportajda geliştirilmekte olan bu oyunun, saf bir korku oyunu olduğunu ve tamamen klasik Resident Evil düşünülerek üzerine çalışıldığını söyledi.

Açıkçası oyunun detayları, yapılış şekli ve özellikle derin senaryo kurgusu incelendiğinde, gerçekten de yeni nesle uymayan bir tarza sahip olduğu rahatlıkla söylenebiliyordu. Mekanların Resident Evil'a has görünümü, düşmanların eski biyolojik silahları andıracak cinsten olması ve eski serilerde tattığımız o bilindik "acaba?" duygusu tam da bize, kendisinin orijinal bir Resident Evil olduğunu söylüyordu.
      

Peki, Her Şey Tamam da Neden FPS?


Akıllarda dolaşan diğer bir önemli soruysa kamera açısıydı. Bilindiği gibi Resident Evil 4'le birlikte omuz üstü kamere yapısına geçen oyun, eskisine nazaran daha fazla aksiyon sunuyordu. Bu bakımdan klasik Re hayranları, zaten tahmin ettikleri bir oyun konusunda yersiz bir umut besliyorlardı. Oyun tabii ki 3. şahıs kamera açısına sahip omuz üstü bir kamera kullanıyordu; ama bu kamera sistemi karakterle nişan alındığında, farklılık göstererek birinci şahıs bakış açısına geçiyordu.
 
Sürekli olarak bu yöntem eleştirilse de esasen Nintendo 3DS için fazlasıyla mantıklıydı. 3DS, piyasadaki ilk 3B teknolojisini kullanan konsol olma özelliğini taşıyor ve bu da, oyun geliştiricileri için farklı deneyim sahası anlamına geliyordu. O yüzden Resident Evil Revelations'ı yapan ekibin böyle bir kamera sistemine gitmesi yadırganmamalı. Durumu düşünecek olursak 3B'den verim alınabilecek en iyi yöntem, birinci şahıs bakış açısıdır. Olayları doğrudan kendi gözünüzden, hiçbir engel olmadan görmelisiniz ki 3B efektlerinin hepsini yaşayabilesiniz. Aynı şey film izlerken de geçerlidir. Yani düşünsenize, ortamı 3B olarak görmek istiyorsunuz; ancak ekranın yarısını kaplayan biri var ve bu kişiyi ne kadar sağa kaydırsanız da sola kaydırsanız da ekrandan çekilmiyor.

Nesnel olarak davranmayıp, kişisel fikrimi söylemem gerekirse elbette ben de, bu kamera sistemine karşıyım; ancak eğer benzer bir sistem kullanılmamış olsa, bu sefer de gelecek eleştiriler, oyunda 3B'nin hiç iyi yansıtılamadığı yönünde olacaktır. Anlayacağınız, şimdiki teknolojiyle 3B'nin en iyi yansıtılabileceği kamera türü, birinci şahıs (kahraman) bakış açısıdır.

 
Korkacak mıyız; Yoksa Korkunun Ne Olduğunu mu Unutacağız?


Resident Evil Revelations'ın belki de en hoş karşıladığım taraflarından biri, Resident Evil 5 gibi fazla iddialı bir sloganının olmamasıydı. Tamamen kısa, öz ve oyunu yansıtan "Gerçek açığa çıkacak" sloganıyla yol alan RE Revelations, bize korkunun ne olduğunu unutturmaktan çok hatırlatacak bir konsept üzerine kurulmuş ve yapımcılar da, bunu oluşturmak için ellerinden gelen her şeyi, imkan verildiği kadarıyla yapmışlar.
 
Şüphesiz tamamen geriye dönük bir Resident Evil'i kimse beklemiyordu. Artık oyunun gelenekçi tarafı, bu gerçeği idrak etmiş ve yeni neslin tabiri değişmedikçe bunun mümkün olmadığını tecrübe etmişti. Yine de bunlara rağmen Resident Evil Revelations, genel görünüşü itibariyle bir survival horror (hayatta kalma korku) oyunu olarak, "işte ben burdayım!" diyor ve bu amaç doğrultusunda yeni neslin asla hoş karşılayamayacağı şeyleri kendinden çıkartıyor.



Bir kere Resident Evil Revelations, tam anlamıyla eski Re mekanları tarzında tasarlanmış. Dar koridorlar, sonu görünmeyen yoğun karanlık, kaçmak için sınırlı alanlar... Keza mekan unsurunun yanı sıra oyunda; oyuncunun aklını kullanması gereken bulmacalar, sınırlı teçhizat ve zorlayıcı düşmanlar da var. Bunların hepsi, yeni nesil bir oyuncu için kabul edilemez şeyler; ama yeni nesil oyunculara yapılan asıl en büyük hakaret, kesinlikle oyundaki "yalnızlık" hissidir.
 
Şimdi muhtemelen "yalnızlık"la ilgili Resident Evil Revelations'ın tutumunu bilmeyenlerin aklında bir soru işareti oluştu. Oyun, her ne kadar çevrimiçi olarak co-op oynanış sunsa da ana senaryoda böyle bir şeyin yeri yok, yani ana senaryo modu tek kişilik oynanışa sahip. Senaryo gereği yanımızda belli zamanlar boyunca bir yardımcı karakter bulunsa da bu, eski Resident Evil'a yabancı bir şey değil zaten. Çoğu kez geçmiş oyunlarda yan karakterleri kontrol ettiğimiz zamanlar olmuştu. İşte Revelations, 5. seriyle birlikte terk edilen bu öğeyi de, tekrar geri getiriyor ve hiç yoktan benim içimi birazcık kıpırdatıyor.


Hâlâ Daha Bize İnanmayan Cahil Yaratıklar, İşte Size Sözünü Ettiğimiz An Geldi!


Şu anda Nintendo 3DS'in en iyi geliştirilmiş ve en iyi grafikli oyunu olarak gösterilen Resident Evil Revelations, bu ünvanının hakkını veriyor gibi. Gerek genel tasarımdaki başarı gerekse kurguya verilen aşırı mahiyet, geçmiş neslin ilgisini çekecek nitelikte gözüküyor.
 
Bu yazının sonuna gelirken, söylemeliyim ki Resident Evil’ın yeni çıkması beklenen oyunlarına artık eskisi gibi bakılmıyor. Zaman değişti ve serinin zaman içinde uğradığı (hatta uğramaya devam ettiği) uçsuz bucaksız değişimle, beklentiler de farklılaştı. Kimisi Resident Evil Revelations’dan eskiye dair bir şeyler bekliyorken kimisi ise "acaba bu sefer ne gibi yeni değişikler eklendi?" diyor. Nintendo 3DS için gelecek bu oyunda, bizleri neler beklediğini öğrenmek için oldukça az bir süre kaldı. Kuzey Amerika için 7 Şubat'ta piyasaya sürülecek oyun; Avrupa'da 27 Ocak'ta, Japonya'da ise 26 Ocak'ta oyunculara sunulacak. Bakalım bu sefer nasıl bir Resident Evil deneyimi bizleri bekliyor.



Ben ve Bilal tarafından yazılmış bu makelenin aynısının daha sade şekli, Merlinin Kazanı ana sayfasında ön inceleme olarak da yayınlanmıştır.
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2012, 00:53:25 Gönderen: DWG22 »

Albert Wesker

  • Forever Emektarı
  • Ölümüne Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 2245
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #1 : 19 Aralık 2011, 17:55:25 »
Ben bu oyunun başarılı bir yapım olacağına inanmaktayım. Gelenekçi kesimi çok mutlu edecek detayları barındırıyor. Satış rakamları ne olur bilmem ama, bir klasik olur ve en az Code Veronica X kadar da ana oyun kapsamında değerlendirilir, diye düşünüyorum.

LastEscape

  • S.T.A.R.S. Memuru
  • Olmuş Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 194
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #2 : 19 Aralık 2011, 20:46:17 »
Geçmişten günümüze aslında "Resident Evil" adının ne anlam taşıdığını kısa ve öz bir şekilde bizlere hatırlatan Revelations ön incelemesi için emeği geçen arkadaşlara teşekkürler :) Serinin yeni halkası olan Revolutions un senaryo işleyişi ve içeriği bakımından geniş olacağı ve eski serilerdeki bazı temel öğeleri tam anlamıyla olmasada (Korku, gerilim ve mücadele hissi) bizlere yeniden hatırlatacağı konusunda ümitliyim ki şuana kadar yayınlanan videolarda da bunlar görülüyordu fakat oyun için bir çok kişinin düşündüğü gibi tek eksi yön Nintento nun yeni 3Ds el konsolunda şu anlık sıkışıp kalıcak olması sanırım buda yeteri kadar geniş bir kitleye yayılmasında eksi bir faktör olacaktır tek dileğim umarım daha sonradan başka platformlar içinde aktarılarak Revolutions u bizlere sunmaları gerektiği :)
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2013, 11:59:00 Gönderen: LastEscape »

doppelganger

  • S.T.A.R.S. Memuru
  • Usta Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 669
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #3 : 19 Aralık 2011, 23:05:50 »
Emeği geçen herkesin ellerine sağlık. Cidden eski re havasını hissettiriyor olması çok güzel umarım bu şekilde kalır oyun, Re5 gibi değişim geçirmez.

DWG22

  • Site Denetmeni
  • Ölümüne Üye
  • *
  • İleti: 6289
    • Profili Görüntüle
    • YouTube
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #4 : 19 Aralık 2011, 23:20:18 »
İnşallah incelemesini yazmak da nasip olur :) Açıkçası oyunun çıkışını ciddi olarak heyecanla beklemeye başladım. Şu ana kadar ki notlar hep iyiydi.

Turambar

  • Yeni Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #5 : 20 Aralık 2011, 02:00:28 »
Herhalde benimde herkes gibi en büyük dileğim diğer platformlara da oyunun çıkarılacağının duyurulmasıdır. :) Onun dışında sadece ana serileri oynamış biri olarak ben bu oyunun ana serilere yeni bir halka olacağı kanaatindeyim. Eski nesil REci olarak bu oyundan çıkan her gelişme beni biraz daha heyecanlandırıyor. Senaryodaki gizemlerde işin cabası. Ciddi ciddi para biriktirip 3DS alsam mı diye düşündürtüyor beni bu oyun. :D

ilsirya

  • Forever Emektarı
  • Ölümüne Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 1264
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #6 : 20 Aralık 2011, 11:44:17 »
Bilâl abi ve Levent abi ön inceleme çok güzeldi.İkinizinde ellerine sağlık. :W Revelations'da eski RE'ye ait birşeyler görmek güzel.Eski RE'lerin tadı bir ayrıydı.İncelemede dendiği gibi sınırlı ve az mühimmat,zorlu düşmanlar.Bunlar eski RE'lerde çokça görülen şeylerdi.Yeniden bir RE oyunu ile karşımızda olması çok güzel. :W Ama oyun içinde co-op özelliğinin olmamasını ben sevdim.Çünkü korkuyu tek başımıza yaşamak daha iyi.  ::)

Piskabak

  • Mobius Mensubu
  • Usta Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 604
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #7 : 20 Aralık 2011, 15:58:21 »
Bu sefer umutlarımız yeşerecek ben inanıyorum.Çok güzel bir ön inceleme olmuş değinilen yerlerde tam aradığım şeylerdi.Elinize sağlık :W

DWG22

  • Site Denetmeni
  • Ölümüne Üye
  • *
  • İleti: 6289
    • Profili Görüntüle
    • YouTube
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #8 : 02 Ocak 2012, 13:43:30 »
Konuyu, Resident Evil Revelations bölümüne taşıdım.

YAKUZA

  • Yeni Üye
  • *
  • Default Avatar
  • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Ynt: RETürk'ten Resident Evil: Revelations 1 Ön İncelemesi
« Yanıtla #9 : 24 Nisan 2013, 11:26:29 »
güzel bi öninceleme olmuş pc çıksada oynasak  bizde  :W
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2013, 11:26:42 Gönderen: YAKUZA »