logo
Ana Sayfa   Forum   Ara Mobİl TAKVİM Üyeler GİRİŞ YAP Kayıt
*

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
Gönderen Konu: Silent Hill HD Collection Tarihi  (Okunma Sayısı 314 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2315
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1532


Üyelik Bilgileri
« : Kasım 29, 2019, 20:05:02 »


Silent Hill 2 ve Silent Hill 3... Silent Hill serisinin en iyi iki oyunu olmaları dışında, aynı zamanda "korku" türünün de en başarılı oyunlarındandır. 2011 yılında çıkan ve başarıyı yakalayan Metal Gear Solid HD Collection'dan sonra duyurulan ve içerisinde Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün HD sürümlerini barındıracak olan Silent Hill HD Collection, sadece duyuru haberiyle bile serinin sevenlerini heyecanlandırmayı başarmıştı. Heyecan yaratmayı başarmış olsa da bu yapımın çıkışı bir hayal kırıklığından öteye gidemedi. Peki ama ne oldu? Büyük bir heyecan yaratan yapımın başarısızlığının altındaki sebepler neydi? Bu yazımızda; Silent Hill HD Collection yapımında gerçekleşen olumsuzluklara değiniyoruz.

Silent Hill HD Collection'ın yapımına geçmeden önce Konami'nin Silent Hill planlarına bir bakalım. Çekimleri süren serinin ikinci filmi Silent Hill: Revelations 3D (Sessiz Tepe: Karabasan 3D)'nin, Kasım 2011'de vizyona girmesi planlanıyordu ve Konami de filmin vizyona gireceği ayı, "Silent Hill Ayı"na dönüştürmek adına o sırada yapımı devam eden üç Silent Hill oyununu (Silent Hill: Downpour, HD Collection ve Book of Memories) Kasım 2011 tarihinde, birer hafta ara ile çıkarmayı ve bu sayede Silent Hill serisinden büyük kâr elde etmeyi amaçlıyordu. Ancak hem filmin ertelenmesi hem de oyunların bu tarihe yetişmemesi nedeniyle bu planlar gerçekleşmedi. Konami bu planı Kasım 2011'de gerçekleştirememiş olmasına ve filmin vizyona giriş tarihi üzerinde fazla söz sahibi olmamasına karşın; planını başka bir tarihte sadece oyunlar ile gerçekleştirmekte kararlıydı ve bunun için yapımı devam eden üç oyunu, Mart 2012 tarihinde satışa çıkarma kararı aldı. Oyunları geliştiren ekiplerin bu konuda ne düşündükleri pek önemli değildi, Konami her üç oyunun Mart 2012'ye hazır olmasını istiyordu.

Yukarıda bahsettiğimiz üç Silent Hill oyunu, farklı farklı geliştiricilere teslim edildi ve Silent Hill HD Collection'ın geliştirilmesi görevi ise Hijinx Studios'a verildi. Eğer bu geliştiriciyi daha önce hiç duymadıysanız kendinizi kötü hissetmeyin çünkü; Hijinx Studios tarafından geliştirilmiş çok oyun yok. Hatta Hijinx Studios tarafından geliştirilmiş olan oyunların tam listesi şu şekilde:

- TouchMaster 3
- Vandal Hearts: Flames of Judgment
- Karaoke Revolution: Glee
- Karaoke Revolution: Glee Volume 2
- Karaoke Revolution: Glee Volume 3
- Silent Hill HD Collection

Görüldüğü üzere Hijinx Stuios, oyun sektöründe yıllarca bulunmuş veya çok büyük yapımlarda yer almış bir geliştirici değil. Ancak bu iş için de çok deneyimli bir ekibin olmasına gerek yoktu çünkü; geliştiriciler oyunu sıfırdan yapmayacak, sadece daha önceden satışa çıkmış olan iki oyunun "kaynak kodlarını" kullanarak grafiksel anlamda geliştirip, mevcut jenerasyon oyun konsollarında çalışır hâle getireceklerdi. Bu basit bir işlem gibi görülse de Silent Hill HD Collection'ın sıkıntıları tam da burada baş göstermeye başlamakta.

Bilmeyenler için kaynak kodu; herhangi bir yazılımın makine diline çevrilmeden önce insanların okuyup, üzerinde gerekli düzenlemeleri yapabildiği programlama diliyle yazılmış halidir. Oyunun kaynak kodları olmazsa geliştirici ekibin; gerekli düzenlemeleri yapmak için önce oyunun mevcut sürümünün dosyalarını kırması, ardından düzenlenecek dosyaları bulması ve son olarak düzenlemeler bittiğinde her şeyi tekrar makine diline çevirmesi gerekliydi. Bu işlemi gerçekleştirmek her programcı için zor ve uzun süren bir işlemdir; ayrıca oyunun çıkış tarihi daha önceden belirlendiği ve daha da geciktirilemeyeceği gerçeğini göze önüne alırsak, Hijinx Studios'un bu işlemlere ayıracak zamanı yoktu.

Hijinx Studios'un şansına Konami, her yazılım geliştiren firmanın yapması gerektiği gibi Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün kaynak kodlarını elinde bulunduruyordu. Tek sıkıntı; bu kaynak kodları oyunların son sürümlerine ait değillerdi. Eksik dosyalar ve hatalar barındıran kaynak kodları ile işleme başlayan Hijinx, kendilerine verilen süre içerisinde hem bu eksikleri gidermeli hem de oyunu PlayStation 3 ve Xbox 360'da HD olarak çalışır hale getirmeliydi.

Hazır söz "eksik dosyalardan" açılmışken. Konami'nin elinde bulundurduğu kaynak kodları, "seslendirme" dosyalarını da barındırmıyordu ve Konami, bu iki oyuna ait ses kayıtlarını da kaybetmişti ve bu sayede Hijinx Studios'un "halledilmesi gereken işler" listesine bir yeni bir iş daha eklenmiş oldu. Muhtemelen şu an hepimizin aklına "Eski oyunlarda seslendirme yapanları tekrar çağırsınlar." gelmiş olabilir ancak Silent Hill 2'de "James Sunderland" karakterini seslendiren Guy Cihi açıklamasına göre; bu oyunlarda seslendirme yapan bazı ses sanatçıları, Konami ile o zamanlardan sorunlar yaşamış ve hatta kendisi de dahil olmak üzere aralarında parasını alamayanlar bile olmuş. Bu sebepten dolayı da Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün orijinal seslendirmenlerinin bir çoğu Silent Hill HD Collection'da görev almak istememiş. Kendisini orijinal seslendirmenler ile Konami arasındaki karmaşanın içinde bulan Hijinx Studios, bu sorunu yeni seslendirmen kadrosu ile çalışarak çözmek istese de Silent Hill serisinin hayranları bu haberden pek memnun olmamıştı.

Konami'nin ısrarı üzerine Silent Hill HD Collection eksiklikleri ve mevcut hataları henüz çözüme kavuşamamış olmasına karşın, 20 Mart 2012 tarihinde satışa çıktı ve tahmin edebileceğiniz üzere hem inceleme siteleri/dergileri hem de serinin hayranları tarafından büyük tepkiler aldı. Evet, her iki oyunu baştan sona oynayıp bitirmek mümkündü; ancak daha önceden PlayStation 2 için çıkmış ve hiçbir büyük hata bulundurmayan yapımların HD sürümleri, PlayStation 3 ve Xbox 360'da hem grafiksel hem de teknik açıdan birçok sorun barındırıyordu. Aniden kaybolan veya PlayStation 2 sürümüne göre çirkin görünen kaplamalar, seslerde oluşan senkronizasyon sorunları, oyun içi FPS düşüşleri, hatta donmalar. Kısacası Silent Hill HD Collection, bir oyunda mümkün olabilecek bütün sorunları barındırıyordu.

Durum böyle olunca birçok kişi oyunun bu sıkıntılarından Hijinx Studios'u sorumlu tuttu. Ancak Sillent Hill HD Collection'da görev olan eski Konami çalışanı olan Tomm Hulett, yaptığı açıklamalar ile bazı gerçekleri gün yüzüne çıkararak (kayıp kaynak kodlarından da bahsetti), Silent Hill HD Collection'nın bu denli kötü olmasında Konami'nin de suçu olduğunu belirtti.

Sorunlu çıkışın ardından Hijinx Studios, bu sorunları giderecek güncellemeler üzerinde çalıştıklarını belirtti ve oyunun PlayStation 3 sürümündeki bazı sorunları gideren bir güncelleme yayınladı. Xbox 360 sürümü için ise herhangi bir güncelleme yayınlanmadı çünkü belirtilenlere göre Konami, Silent Hill HD Collection için daha fazla bütçe ayırmak istemedi ve oyunu mevcut hâli ile bırakma kararı aldı. Günümüzde Silent Hill 2 ve Silent Hill 3'ün ne orijinal ne de HD sürümleri dijital olarak satılmıyor ve işin bir diğer ilginç yanı ise Silent Hill HD Collection'ın kısmen sorunları giderilmiş olan PlayStation 3 sürümünü şu an PlayStation 4'te oynamak mümkün değilken, oyunun daha bozuk Xbox 360 sürümünü "Xbox geriye uyumluluk" özelliği ile Xbox One'da oynamak mümkün.

Peki yazının başında belirttiğimiz ve Silent Hill HD Collection gibi Mart 2012 tarihinde çıkması planlanan diğer iki oyuna ne oldu? Kısaca bahsetmek gerekirse; Silent Hill Downpour, 13 Mart 2012 tarihinde çıktı ve aynı HD Collection'da olduğu gibi teknik hatalar barındırdığı için eleştirilere maruz kaldı. Normal koşullar altında Konami'nin baskısı ile Mart 2012'nin son haftasında çıkması planlanan Silent Hill: Book of Memories ise çıkarılmaya hazır olmadığı ve diğer iki oyun ile aynı eleştirileri almaması için ertelendi ve 16 Ekim 2012 tarihinde çıkışını gerçekleştirdi.

Silent Hill HD Collection'ın geliştiricisi olan Hjinx Studios, oyunun çıkışından bir süre sonra yaşadığı finansal sorunlar nedeniyle kapandı.
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1327
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 612


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : Aralık 02, 2019, 01:52:25 »

Şimdi anlaşıldı HD Collection'ın neden bu kadar başarısız olduğu, oyunların beta versiyonlarıyla HD sürümün yapıldığından haberim vardı ama bu kadar eksiğin olduğunu bilmiyordum. Demek ondan seslendirme sanatçıları değişmiş. Ama okuduklarıma şaşırdım desem yalan olur, çünkü Konami bu, her şeyi yapar. Şirket oyunun son sürümünün kaynak kodlarını bile saklamamış, hadi onu geçtim, bari seslendirme sanatçılarının kayıtlarını ayrı bir yerde sakla falan ne bileyim. Şaka gibiler cidden. Sırıtma Milletin parası falan kalmış bir de içeride, kim bilir daha neler neler dönüyor da haberimiz yok bu Konami içinde. Emeğine sağlık Berkay, bayağı şey öğrendim sayende. Forever
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3282


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2019, 14:06:38 »

Hocam, ellerine sağlık, Konami ve SH HD Collection'a dâir doyurucu bir makâle olmuş. Ben de epey perde arkasında kalmış şey öğrendim bu yazından. Konami çoğu konuda Konamiliğini yapmış Sırıtma O konuda diyecek bir lafım yok. Ancak seslendirmen konusunu çok çabuk geçmişsin Hocam. O konuda bence Konami'nin tamamen olmasa da biraz haklılık payı var. Tamamen diyemiyorum; zîrâ ortaya çıkan seslendirme sorunun müsebbibi zâten Konami Sırıtma Hijinx ise seslendirme konusunda tamamen haklı vaziyette. Ben biraz avam tarzda durumu şöyle anlatayım, siz de hak vereceksiniz sonra Sırıtma SH 2'nin seslendirmeleri aslında tamdı, seslendirmesi hiç bulunmayan oyun Silent Hill 3'tü. Yani Silent Hill 3'e ilişkin çevre seslerinin bile ortada olmadığı söyleniyordu Sırıtma Hijinx de "SH 3'ün eski seslendirmenlerini tekrar işe katmaktansa sıfırdan seslendirelim," demişler. Hani eski seslendirmenleri bulmak hem zorlayıcı olacaktı hem de tekrar aynı performansı verebilecekler miydi bakalım? İş; yeni seslendirmenler geldikten sonra patladı. Bu Jeyms'in seslendirmeni Gay denilen dallama, boşadığı eski karısı başka biriyle birlikte oldu diye dellenen Türk erkeği gibi "N'oluyor lan orada?!" diyerek olaya müdâhil oldu, ortalığın anasını ağlattı. Kendisi bu tepkisinin paradan kaynaklanmadığını söylese de, bal gibi paraydı Sırıtma "SH 2'deki Jeyms'in hareket yakalaması bana âit, ondan önce de bu oyun kaç kez farklı platforma çıktı! Oradaki ses de benimdi, hesâbını sorma vakti geldi artık," filan dedi. Troy Beykır da "Lan kâmil, Jeyms'in yüz modeli olsan hadi neyse de, hareket yakalama üzerinden nasıl bir hak iddia ediyorsun?" dedi. Bu âna kadar SH HD Collection'da hem SH 2 hem de mecburen SH 3 kesinlikle yeni seslendirmenlerle yola devâm edilme kararı alınmıştı. Ve üsturuplu olan karar da buydu. Çünkü SH 2'nin seslendirme dosyaları mevcut olsa da, SH 3'ünkiler yok arkadaş. Derken Gay, oyuncuları filan örgütledi, iyi bir algı operasyonu yaptı ve sanki Konami, SH 2 için eski seslendirmeleri kullanmak istiyor da kullanılmasına hukûken müsaade edilmiyormuş gibi "Tamam yaaa, hadi alın, kullanın, izin verdim," deyip diğer eski seslendirmenleri de işin içine katarak hiçbir geçerliliği olmayan bir ferâgatnâme yayınladı, aslında bayağı komik bir durumdu Sırıtma Şirket çalışanları da eminim ki "Yahu bu adam neyin kafasını yaşıyor..? İyi hadi, yeni seslere ilâveten eski sesleri de kullanalım bâri, oyuncular da istiyormuş gibi görünüyor," dediler. Şimdi tüm bunlara baktığımızda seslendirme konusunda asıl pisliği Gay'ın yaptığı anlaşılıyor sanırım Sırıtma

Son olarak Hocam, oyunun PS 4 için geri uyumluluğu bulunmasa da, bulut formatı şeklinde PlayStation Now veritabanında bulunuyor. Gerçi bizim ülkeye bu hizmet sunulmuyor; ama söyleyeyim dedim yine de Sırıtma
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 818


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2019, 15:06:51 »

Hani eski seslendirmenleri bulmak hem zorlayıcı olacaktı hem de tekrar aynı performansı verebilecekler miydi bakalım?

Orijinal seslendirmenler HD Remaster için tekrardan seslendirme yapmıyorlar, Biraru-san Tebessüm Halihazırdakilerin HD Remaster versiyonunda aynen kullanılması için izin veriyorlar. Ancak Douglas Cartland'ın orijinal seslendirmeni oyunun çıkışı sonrasında vefat etmesinden dolayı bir noktada sıkıntı yaşanmış olmalı Üzgün Gerçi ben Heather'ın HD Remaster versiyondaki sesini de beğenmiştim Tebessüm

Bu arada, ellerine sağlık Berkay hocam Forever Muazzam bir işe imza atmışsın Havalı Konami gibi dev bir ismin böyle bir rezilliğe imza atması akıl alır gibi değil Üzgün
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3282


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2019, 15:57:22 »

Usta, ben zâten eski seslendirmenler tekrar seslendirme yapıyor demedim. Aksine yapımcılar, SH 3 sesleri ortada olmadığı için hiç eski seslendirmenleri bile düşünmeden direkt yeni bir seslendirmen kadrosu oluşturma yoluna giderek sağlıklı bir karar almışlardı demek istedim Sırıtma
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1327
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 612


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #5 : Aralık 11, 2019, 20:40:35 »

Hocam, ellerine sağlık, Konami ve SH HD Collection'a dâir doyurucu bir makâle olmuş. Ben de epey perde arkasında kalmış şey öğrendim bu yazından. Konami çoğu konuda Konamiliğini yapmış Sırıtma O konuda diyecek bir lafım yok. Ancak seslendirmen konusunu çok çabuk geçmişsin Hocam. O konuda bence Konami'nin tamamen olmasa da biraz haklılık payı var. Tamamen diyemiyorum; zîrâ ortaya çıkan seslendirme sorunun müsebbibi zâten Konami Sırıtma Hijinx ise seslendirme konusunda tamamen haklı vaziyette. Ben biraz avam tarzda durumu şöyle anlatayım, siz de hak vereceksiniz sonra Sırıtma SH 2'nin seslendirmeleri aslında tamdı, seslendirmesi hiç bulunmayan oyun Silent Hill 3'tü. Yani Silent Hill 3'e ilişkin çevre seslerinin bile ortada olmadığı söyleniyordu Sırıtma Hijinx de "SH 3'ün eski seslendirmenlerini tekrar işe katmaktansa sıfırdan seslendirelim," demişler. Hani eski seslendirmenleri bulmak hem zorlayıcı olacaktı hem de tekrar aynı performansı verebilecekler miydi bakalım? İş; yeni seslendirmenler geldikten sonra patladı. Bu Jeyms'in seslendirmeni Gay denilen dallama, boşadığı eski karısı başka biriyle birlikte oldu diye dellenen Türk erkeği gibi "N'oluyor lan orada?!" diyerek olaya müdâhil oldu, ortalığın anasını ağlattı. Kendisi bu tepkisinin paradan kaynaklanmadığını söylese de, bal gibi paraydı Sırıtma "SH 2'deki Jeyms'in hareket yakalaması bana âit, ondan önce de bu oyun kaç kez farklı platforma çıktı! Oradaki ses de benimdi, hesâbını sorma vakti geldi artık," filan dedi. Troy Beykır da "Lan kâmil, Jeyms'in yüz modeli olsan hadi neyse de, hareket yakalama üzerinden nasıl bir hak iddia ediyorsun?" dedi. Bu âna kadar SH HD Collection'da hem SH 2 hem de mecburen SH 3 kesinlikle yeni seslendirmenlerle yola devâm edilme kararı alınmıştı. Ve üsturuplu olan karar da buydu. Çünkü SH 2'nin seslendirme dosyaları mevcut olsa da, SH 3'ünkiler yok arkadaş. Derken Gay, oyuncuları filan örgütledi, iyi bir algı operasyonu yaptı ve sanki Konami, SH 2 için eski seslendirmeleri kullanmak istiyor da kullanılmasına hukûken müsaade edilmiyormuş gibi "Tamam yaaa, hadi alın, kullanın, izin verdim," deyip diğer eski seslendirmenleri de işin içine katarak hiçbir geçerliliği olmayan bir ferâgatnâme yayınladı, aslında bayağı komik bir durumdu Sırıtma Şirket çalışanları da eminim ki "Yahu bu adam neyin kafasını yaşıyor..? İyi hadi, yeni seslere ilâveten eski sesleri de kullanalım bâri, oyuncular da istiyormuş gibi görünüyor," dediler. Şimdi tüm bunlara baktığımızda seslendirme konusunda asıl pisliği Gay'ın yaptığı anlaşılıyor sanırım Sırıtma

Son olarak Hocam, oyunun PS 4 için geri uyumluluğu bulunmasa da, bulut formatı şeklinde PlayStation Now veritabanında bulunuyor. Gerçi bizim ülkeye bu hizmet sunulmuyor; ama söyleyeyim dedim yine de Sırıtma

Bilâl Baker, bu yazdıklarından anladım ki, bu Gay denen adam bayağı sıkıntılı birisiymiş. Böyle insanlar düşman başına, aman aman, ne huysuzluk çıkarmış yahu. Okurken bile gıcık oldum adama. Sırıtma
Logged
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2315
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1532


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : Aralık 11, 2019, 21:36:21 »

Yorumlar için teşekkürler. Yazdıklarına göre bu "Guy" denen adamın çirkef biri olduğu kanısına vardım hocam. Sırıtma Hani bir karakteri uzun yıllar boyunca devamlı olarak sen seslendirir sonra aniden senin yerine başka birini alırla,r o zaman "N'oluyor lan orada?!" dersin onu anlarım. Ama bir oyunda seslendirdiğin karakter için olay yaratmak, pek anlamlı gelmiyor. (Seslendirdiğin karakter serinin hayranları tarafından sevilen bir karakter olsa bile.)

Eğer seslendirme sanatçılarının böyle bir gücü varsa, Troy Baker ile Nolan North günün birinde bütün oyun endüstrisini kilitleyebilir. Sırıtma
Logged
ilsirya
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 1327
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 612


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #7 : Aralık 11, 2019, 22:33:39 »

Troy Baker, Laura Bailey, Nolan North, Robin Atkin Downes, bunların hepsi bir ayaklansa, ortada oyun endüstrisi diye bir şey kalmaz bence. Her yapımdan en az birisi çıkıyor çünkü, bir araya gelip yıkar geçerler her yeri. İşte o zaman gerçek bir Death Stranding yaşanır. Sırıtma
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3282


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #8 : Aralık 12, 2019, 12:22:33 »

Düşünemiyorum bile. Bu saydıklarınız tüm sektöre diz çöktürür Sırıtma Ama bildiğim kadarıyla seslendirme ve hareket yakalama sözleşmeleri, yalnızca yürürlükte olan proje için geçerli oluyor ve sözleşmeyle bu aktivitelerin müellefiyeti, firmaya geçiyor. Gerçi bu genel sözleşme, Troy Beykır gibi bazıları için ayrıcalıklar yapılıyor olabilir. Şunu net olarak biliyorum ki bizzat Troy Beykır'ın kendisi, SH 2 konusunda Gay'ın haksız olduğunu söylemişti.
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 818


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : Aralık 12, 2019, 23:40:07 »

Usta, ben zâten eski seslendirmenler tekrar seslendirme yapıyor demedim. Aksine yapımcılar, SH 3 sesleri ortada olmadığı için hiç eski seslendirmenleri bile düşünmeden direkt yeni bir seslendirmen kadrosu oluşturma yoluna giderek sağlıklı bir karar almışlardı demek istedim Sırıtma

Ha şimdi anladım, tamam Sırıtma Ben yanlış anlamışım Sırıtma Sırıtma
Yalnız Konami kendisinden beklenmeyecek ölçüde acemice bir tutum sergiledi... Oyun dünyasının mihenk taşlarından ikisinin dosyalamasını nasıl kaybedersin?

Gerçi Electronic Arts da Command & Conquer: Red Alert serisinin kayıtlarını kaybettiği için oyun içindeki, HD Remaster versiyonundaki anonsları tekrardan kaydetmek zorun kalmışlar Sırıtma Sırıtma Yayıncıların genelinde var demek ki böyle bir sorun Sırıtma Sırıtma
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3282


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #10 : Aralık 13, 2019, 15:11:19 »

Yani o derece önemli dosyaları kaybetmek, gerçekten de affı olmayan bir şey Usta. Ancak ben de bu duruma defâlarca uğradığım için anlayabiliyorum biraz Sırıtma Mesela bundan epey evvel, bizim Kabakuçi-kun'la ortak bir altyazı proje içerisindeydim. Farkında bile olmadan, anlayamadan, yanlışlıkla tüm çeviri klasörünü sildim. Başımdan aşağı kaynar sular dökülmüş gibi oldum. Geri getirmek için neler neler denedim, Microsoft teknik destek ekibine hayatımda sövmediğim kadar sövdüm ve sonuç olarak, o çeviri ve zamanlamaların hepsi gitmiş oldu Sırıtma Daha sonra sıfırdan tekrar başladık, olan olmuştu bir kere. Sonuç olarak, Konami ile benim durumum tabii ki kıyaslanamaz, onlar koskoca bir organizasyon; fakat hayat işte Sırıtma
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 818


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : Aralık 14, 2019, 02:58:54 »

Yani o derece önemli dosyaları kaybetmek, gerçekten de affı olmayan bir şey Usta. Ancak ben de bu duruma defâlarca uğradığım için anlayabiliyorum biraz Sırıtma Mesela bundan epey evvel, bizim Kabakuçi-kun'la ortak bir altyazı proje içerisindeydim. Farkında bile olmadan, anlayamadan, yanlışlıkla tüm çeviri klasörünü sildim. Başımdan aşağı kaynar sular dökülmüş gibi oldum. Geri getirmek için neler neler denedim, Microsoft teknik destek ekibine hayatımda sövmediğim kadar sövdüm ve sonuç olarak, o çeviri ve zamanlamaların hepsi gitmiş oldu Sırıtma Daha sonra sıfırdan tekrar başladık, olan olmuştu bir kere. Sonuç olarak, Konami ile benim durumum tabii ki kıyaslanamaz, onlar koskoca bir organizasyon; fakat hayat işte Sırıtma

Sizinki de epey kötü olmuş ya Sırıtma Her şekilde önlem almak lazım ama söz konusu olunca durum daha da ciddi Sırıtma Sırıtma Netice olarak yapacak bir şey yok tabii ki. Olan olmuş... Bize de fazla ateşlendiğinde osuruk sesi çıkartmaya başlayan SMG ile yaratık gebermek düşer Sırıtma
Logged
HammerHead
Site Yöneticisi
*

Toplam Puan : 2315
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1532


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #12 : Aralık 14, 2019, 19:31:01 »

Oyunlara ait kaynak kodlarının ortadan kaybolması aslında pek sıra dışı bir durum değil ve Blizzard bu hatayı iki defa yaptı.

Aksiyon/RPG türü olan Diablo serisinin hayranları, uzun bir süredir Diablo 2 Remastered bekliyorlardı ve Blizzard geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamada; Diablo 2'nin kaynak kodlarını uzun zaman önce kaybettikleri için Diablo 2 Remastered yapamayacaklarını açıklamışlardı.

Benzer bir durum strateji oyunu olan StarCraft serisinin ilk oyununda yaşandı. Ancak bu sefer Blizzard'ın şansına kaynak kodu, "Khemist49" nickli reddit kullanıcısında çıktı. Blizzard, StarCraft'ın kaynak kodu karşılığında Khemist49'e bir kutu dolusu Blizzard ürünü verdi.
Logged
DWG22
Site Denetmeni
*

Toplam Puan : 1704
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3282


Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #13 : Aralık 14, 2019, 21:31:56 »

Hocam, Blizzard her zaman amatör, garajında oyun yapan inek tipli elemanlardan oluşan bir firma görünümü çizdi Sırıtma O yüzden "Blizzard'ın elinde hiçbir kaynak kodu yok aslında," dersen ona da inanırım. Adamlar bir anlık heveslerle iş yaptıkları için, geliştirme süreçlerini çok ciddiye almıyorlar, bir oyun olarak görüyorlar bunu Sırıtma Buna kıyasla Konami, daha profesyonel bir firma Hocam. O kadar ki yapımcısının haberi olmadan devâm oyunu çıkarabilen biri Sırıtma Kojima'nın meşhur Metal Gear 2'nin yapıldığını tesadüfen öğrenme mevzusu tam bir darb-ı meseldir Sırıtma

Yalnız 2 dakkada Blizzard'ı nasıl hiç ettim be... Kendimden korktum Sırıtma
Logged
Orcuncharted
Forever Emektarı
*

Toplam Puan : 935
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 818


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #14 : Aralık 15, 2019, 15:35:11 »

Benzer bir durum strateji oyunu olan StarCraft serisinin ilk oyununda yaşandı. Ancak bu sefer Blizzard'ın şansına kaynak kodu, "Khemist49" nickli reddit kullanıcısında çıktı. Blizzard, StarCraft'ın kaynak kodu karşılığında Khemist49'e bir kutu dolusu Blizzard ürünü verdi.

Khemist49'un yerinde olsam kat yat falan isterdim ya Sırıtma Sırıtma
Logged
Sayfa: [1]   
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

MySQL Kullanıyor PHP Kullanıyor Powered by SMF | Nekro Kelebek Girişimi © 2006-2019
SimplePortal © | Daimi Site Kurucusu: Levent Arıkan
Tema Tasarımcısı: DWG22
XHTML 1.0 Uyumlu! CSS Uyumlu!
Bu Sayfa 0.183 Saniyede 36 Sorgu ile Oluşturuldu
Site Yönetimi