2- "Alone in the Dark Evreni" bölümü altında Alone in the Dark 1 ve Alone in the Dark 2 kategorileri oluşturuldu.
3- "Silent Hill 2 (2023)" sabit konusunun başlığı "Silent Hill 2 (2024)" olarak değiştirildi ve konu içeriği buna göre düzenlendi.
4- 2023 yılına kadarki site için arşivlenen dekontlar sistemden kaldırıldı.
5- Resident Evil 4 bölümünde hem klasik hem de yeni proje konularının başlıkları "Türkçe Altyazılı Video Serisi"nden "Türkçe Altyazılı Senaryo"ya değiştirildi.
6- "Resident Evil Medyası" bölümünün konu sıralaması tekrar ayarlandı ve bazı sistematik hatalar düzeltildi.
7- "Alone in the Dark Medyası" bölümü oluşturuldu.
Size defalarca ulaşmaya çalıştık; fakat hiç yanıt alamadık. Bundan anlıyoruz ki bu sorunu çözmeye niyetli değilsiniz. Alman Medeni Kanunu'nun 1631'inci Maddesi'nin 2'inci Kısmı'nı ihlal ediyorsunuz. Bu yüzden, Federal Mahkeme çocuklarınızı almaya karar verdi.
Eğer buna karşı bir itirazınız varsa, en yakın zamanda bizimle iletişime geçin.
Kiraz çiçeği gibi yaşamak istediğimi söylediğim günü hatırlıyor musun?
Güzel ve olgun olmak için; kısa bir anlığına... sadece hayatı oluruna bırakmak. Fazla yaşamayacağını bilerek çiçek açmaya cesaret etmek ve böylece canlı renklere kapılmak.
Keşke öyle yaşayabilseydim. Bir anlığına bile olsa, gerçek güzelliği yaşamak istiyorum.
Beni farklı hissettiren biriyle tanıştım. Bana tamamıyla yeni bir dünya gösterdi, bana umut oldu. Açıkça yeni bir ben bulmama yardım edeceğini düşündüm. Her şeyimle böyle hissettim.
Ama insanlar bizi anlamadılar, bize bunu çok gördüler. Neticede, umudumu benden aldılar! Onu çaldılar!
İnsanlar... Güzellik yoksunu insanlar, acılarını başkalarından çıkarıyorlar! Farklı olan herkesten korkuyorlar. İğreniyorlar. Yok olmalarını umuyorlar.
Buna daha fazla dayanamıyorum. Keşke birlikte kaçabilseydik, Amelie. Sadece sen ve ben...
Bir Cadı Tarafından Lanetlenmiş Olan Kasaba Kettenstadt Şehir Göçünün Sorumlusu Şeytanî Büyü mü?
Kettenstadt, nüfusunda hızlı bir düşüş yaşamaya devam ediyor. Doğum oranı sadece 0.7; Alman Ulusu ortalamasının (1.6), yarısından az. Kasabanın düşük yapma oranı ise %31, ki bu da %15 olan ortalamanın iki katından fazla.
Ekonominin durumu yerlerde, bir zamanlar gelişen endüstriyel şehir kendisini yeniden yapılandırmayı ikinci kez başaramadı.
Okültizm üzerine çalışmalar yapan bir dizi araştırmacı, Kettenstadt Kasabası'ndaki ekonomik düşüşün nedenini bir cadının işine bağlıyor. Bu cadı ki, 1930'larda kasabadaki ekonomik gelişimi iyi yönde etkilemek için sağgörüsünü kullanan Japon bir kadındı.
Araştırmacılar, onun yakalandığına ve öldürüldüğüne inanıyorlar. Ölmeden önce kasabayı lanetleyip, Kettenstadt'ın gelişimini engellediği görüşünde.
1930'larda Almanya'nın Kettenstadt Kasabası, zengin girişimcilerin ilgisini çekmeyi başarı ve bir ekonomik refah dönemi yaşadı. Ancak bu başarının arkasında, girişimcilere rehberlik etmek için falcılığı ve mistik güçleri kullanmayı bilen bir Japon kadının olduğu iddia edilmekte.
Kendisi daha sonra "Uzak Doğu'nun Cadısı" olarak anıldı ve Alman halkı tarafından büyük saygı gördü.
Ancak 1947 yılında girişimciler ciddi kayıplara uğradı. Büyük bir yangın sanayi parklarına yayıldı ve fabrikalarının çoğu mahvoldu. Hastaneye kaldırılan Uzak Doğu'nun Cadısı ise, hastanenin çatısından atlayarak intihar etti.
Cadıya bilinmeyen bir hastalık teşhisi konmuştu ve çoğu kişi çıkan yangının, onun aklî melekelerini hepten götürdüğüne inandı.
Ancak bazı vatandaşlar, yaşanan olayın aslında bir "cadı avı" olduğunu ileri sürerek cadının şöhretlenmesinin, belediye başkanının partisini kızdırdığını, cinayete kılıf olarak da çıkan yangını kullanıldıklarını söylediler.
Bu söylevi destekleyecek hiçbir kanıt yok ve ekser kesim artık bunu yalnızca bir komplo teorisi olarak görüyor; fakat belediye başkanının partisi, cadının ölümünden sonra kasabadaki nüfuzunu hiç şüphesiz yeniden kazanmayı başardı.
O zamandan beri vatandaşlar; herhangi bir talihsizliğin, cadının laneti sonucu olduğuna inanmaya başladı.
Kettenstadt Cadısı'na inananlar; bereketli bir hasat için dua etmek ya da tanrıça hareketi* gibi modern Vika** mensupları tarafından benimsen birçok uygulamayı paylaşıyor.
Kettenstadt'taki inanışını farklı kılan şey; hem Batı hem de Doğu geleneklerinin hafif bir karışımı olmasıdır.
Geleneklerin karışmasına neyin yol açtığına gelince, oldukça enteresan bir teori var:
1930'larda Japon ve Alman girişimciler ile işçi sınıfı, gerek ekonomik büyümeyi gerekse de refahı artırmaya yönelik ortak bir çaba verirken, kültürel inançlar arasında bir değişim yaşandı ve bu da cadılara olan inancın doğmasına neden oldu. Belge Dışı Not: * 1970'li yıllarda ağırlıklı olarak Kuzey Amerika, Batı Avrupa, Avustralya ve Yeni Zelanda'da ortaya çıkan ruhanî inançları ya da uygulamaları içeren Neopagan bir dini harekettir. Laikliğe ve özellikle de İbrahimî dinlerde yaratıcının eril zamirlerle ifade edilmesine tepki gösterdi. Tanrıça Hareketi genel olarak; "Bir yaratıcı söz konusuysa o eril olamaz, dişil olmak zorundadır," felsefesine bağlıdır. Dayanak noktaları arasında çok ilahlı eski çağlarda bile tanrı yerine tanrıçaların çoğunlukta olduğu yer alır. Türk mitolojisindeki evrenin ruhu olan Doğa Ana (Toprak Ana) ya da Yunan mitolojisindeki tüm yaşamın ata-anası olan Gaia gibi.
Silent Hill evreninde de bu görüşün etkileri görülür. Sessiz Tepe'yi elinde bulunduran Order (Tarikat), bir tanrıça inancına sahiptir. Her ne kadar ondan eril olarak "God" diye bahsetseler de her zaman kırmızı elbiseli ve turuncu saçlı bir kadın olarak tasvir edilmiştir ve kimi zaman da ondan "Kutsal Anne" diye bahsedilir. Bunlardan farklı olarak Order'ın kilisesindeki vitraylarda da kadın görünümündedir.
Belge Dışı Not: **Kendi içinde çeşitli kollara ayrılan, doğa tabanlı, dogmatik olmayan modern bir pagan dinidir. Vika inanışına sahip olanlar, kendilerini Vikan olarak adlandırır.
Japon kültüründe hayattan vazgeçmeyle ilgili uzun zamandır süregelen bir güzellik anlayışı var ve "hara-kiri" de (birinin midesini deşerek kendini öldürmesi) buna en iyi örnek. Buradaki temel fikir; kişinin kendi canını almak suretiyle sembolik olarak hem dünyayı hem de kendisini günahlarından arındırmasıdır.
Kavram; Japonların "ölmeye heves etmesi" gibi hatalı bir şekilde yorumlanarak özellikle Batılı gençlerin gözünde hayli kafa karıştırıcı olabilir.
Ancak modern Japonlar artık intihara bu kadar olumlu bakmıyor. Japonların değer verdiği hayat, biyolojik çeşitlilik değildir; aksine o hayatı korumak için ölümün gerekli olduğu sosyal bir hayattır.
Sosoyal Medya Bataklığının İçyüzü -Gençlerde Yalnızlık ve Kayg 1-
Görüşme yapılan gençlerin tamamı internette yayınladıkları müstehcen özçekimlerden utandıklarını belirtti. Ayrıca bu tür fotoğraflara "beğeni" alamama endişesi yaşadıklarını da öne sürdüler.
Çocukların ortak noktası; aşırı derecede düşük izzet-i nefisleriydi. Kaygıları artıp güven duyguları azaldıkça, olumlu ilgiye yönelik tepkileri de bir o kadar belirginleşti.
Sanal ortamda bir "beğeni" aldıktan sonra yaşadıkları o tatmin duygusunun, yetişkinlerce anlaşılması mümkün değil.
Dahası gençler, sosyal medyada başkaları tarafından kabul edilecek olsalar bile, bu eylemleri olumlu olarak algılayamıyor ve hızla tekrar umutsuzluğa kapılarak hissettikleri boşluğu doldurmak için daha fazla ilgi arayışına girmekteler.
Tehlikenin farkında mısınız? Henüz psikolojik olarak olgunlaşmamış her bir genç, bu zehirli onaylanma arayışını deneyimlemekle karşı karşıya.
Proje Sorumlusu: DWG22 Projede Yer Alanlar: DWG22, HammerHead, ilsirya, Orcuncharted Proje Kaynağı: Oyun İçi Belgeler
Altyazılı video projesinden sonra Silent Hill: The Short Message'in oyun içi belgeleri de aynı şekilde projeleştirilmek üzere sıraya alınmıştır. Oyunda belgeler özellikle önemli bir yere sâhip. Hikayenin düğümü tam olarak; bulunan belgeler ve onların tetiklediği anılar aracılığıyla çözülmekte. Bu bakımdan Short Message, klasik bir oyun özelliği sergilemekte. Garip bir şekilde modern dönemde geçmesine ve düzensiz imlâlı telefon mesajlaşmalarına rağmen SH: TSM'de fazlasıyla yoğun anlatımlı belge bulunmakta. Bu tezatlık oyunu kendi içinde benzersiz kılıyor aslında. Elbette ekranda çok fazla yazı görmekten haz etmeyen yeni nesil oyuncular için kötü bir durum. Ancak hikaye iyi anlaşılmak isteniyorsa oyu içi belgeler elzem.
Belgelerin çoğu altyazılı video projesi sırasında hâlihazırda çevrilmiş durumda. Eksik olan belgeler tespit edilerek uygun şekilde çevrilecek ve tüm belgeler bir araya getirildikten sonra toplanma sırasına göre sitede fihrist (indeks) eşliğinde yayınlanacaktırlar. Ayrıca oyun boyunca Anita'ya gelen ve giden mesajlar, yönetimin aldığı ortak karar gereğince oyun içi belgelere dahil edilmeyecektir, bunların birer diyalog parçası olduğuna kanaat getirilmiştir.
Proje Sorumluları: DWG22, HammerHead Projede Yer Alanlar: DWG22, HammerHead, ilsirya, Orcuncharted Proje Kaynağı: Üçüncü Taraf
Psikolojik-korku türünün oyun dünyasındaki en önemli temsilcilerinden biri olan Silent Hill'in, ücretsiz olarak yayınlanan The Short Message yan oyunu dikkate değer denilebilir. En azından içerisinde Silent Hill öğeleri barındırdığı bir gerçek ve biz kim oluyoruz ki bunu projeleştirmeyelim?
Projenin 3 bölümden fazla olmaması planlanıyor ve bölümler 20 ila 40 dakika arasında ayarlanacak olup tamamı proje nihâyete ulaştıktan sonra yayınlanacak. Birinci şahıs ve karakteri yürüttüğümüz bir oyun olduğu için oynanışta herhangi bir kesilme işlemi olmayacak, tüm ara sahnelerle birlikte kesintisiz bir sunum yapılacak. Proje kaynağının izin verdiği ölçüde tüm oyun içi belgeler toplanacak ve proje kapsamında çevrilecek. Oyun içi belgelerin tamamı projeden sonra yazılı metin olarak, eksiklikler de varsa giderilerek, Nekro Kelebek'te arşivlenecektir.
Silent Hill: The Short Message, üç genç kız etrafında geçen bir olay örgüsü sunuyor ve oyunun ana karakteri de bu üç kızdan biri olan Anita Planert. Oyunun başlangıcında Anita, gençlerin takılmak için kullandığı terk edilmiş uğrak bir yer olan "Villa"da uyanıyor ve cep telefonuna gelen mesaj ile aramalarla bir Silent Hill fenomeni yolculuğuna çıkıyor.
1- Son yapılan toplantıya istinaden; Resident Evil oyun içi belgeleri arasından hâlihazırda tercüme edilmiş olan Outbreak 1, The Umbrella Chronicles, The Darkide Chronicles, Resident Evil 5, Resident Evil 7: Biohazard, ve Resident Evil 4 (2023)'ün fihristleri (indeksleri) düzenlenerek Türkçeleştirilmiş bölüm/DLC isimlerinin ardına taksim eklenip orijinal İngilizce isimleri dahil edilmiştir.
2- Sitenin en altında bulunan faaliyet tarihi 2024'e güncellendi.
3- Resident Evil: Revelations 2 Belgeleri, kontrolden geçirilip eksik Türkçe uyarlamalar yapılmıştır.
4- Resident Evil: Revelations 2'nin genel konu görseli yenilendi.
Las Plagaların sadece güçlü biyo-silahlar üretmek için araç olduklarını düşünmek yanlış olur. Plaga'nın gerçek değeri; kontrol yeteneğinde yatıyor.
Deneğin ne kadar düşman olduğu fark etmeksizin, tek bir iğne herhangi birini sadık bir hizmetkâra dönüştürebilir. Dün düşman olanı, bugün dost yapabiliyorsa, casusa kim ihtiyaç duysun ki?
Tek bir köstebeği kontrol edecek olmak; tüm bir oluşuma, tüm bir ülkeye topyekun diz çöktürebilir.
Üst düzey türün seri üretimi, bunu mümkün kıldı. Başımızda Saddler var.
Bir sonraki adımda ne yapacağı çok açık.
Böylesi bir kontrolün Saddler'ın elinde olmasını hayal edebiliyor musunuz?
Tek komuta altında altı milyar sadık hizmetkâr. Ne zıtlık olur, ne de savaş.
İnsanlık tarihinde belki de bir ilk olarak dünya huzuru öğrenir.
Ama Saddler ve diğerlerinin nesiller boyunca bu ada halkını nasıl ezdiğini, onlara karşı nasıl davrandığını iyi biliyorum.
Bu bir yaşam şekli değil. Bu yüzden de, gerçekleşmesine izin vermeyeceğim.